Maddie goes bilfixare! =)

Idag hände något kul.. Eller egentligen var dte inte alls kul men jag tyckte det var lite ironiskt.. =)

Jag latade mig heeeela förmiddagen idag! jag klev upp halv 9 men när klockan var 12 hade jag inte gjort ett skit! Bara typ suttit vid datorn och vid tvn.. Tänkte ta en promenad men jag var för lat (Jag är en lat person, dte erkänner jag=)! Jag fick i alla fall in mig i duschen och gjorde mig iordning( på med lite mascara bara =) å sen så tänkte jag åka till Prix och handla lite plus åka hem till mamma å pappa en sväng innan jobbet.. Sola lite och lata mig lite mer.. =) Så jag tar min bilnyckel och knatar ner till Passaten som jag för tillfället kör.. Min bil är på lagning, cabben är lite tjinkig så jag har lånat pappas passat.. Just nu äger min mamma och pappa 4 bilar så jag hade turen att jag fick låna passaten nu när min är borta.. *haha* Min familj brukar inte ha 5 bilar (5 med min) utan passaten och sharan är gamla hyrbilar som pappa ska sälja iväg! Så om nån vill köpa en passat eller sharan är det bara att ringa min pappa! =) I alla fall.. Jag går ner till passaten och trycker på "lås upp"-knappen på nyckeln.. Inget händer.. vad nudå!? Jag trycker ett flertal gånger men inget händer.. Så jag får köra "old style" och låsa upp genom att trycka in nyckeln i bildörren och vrida om.. jag sätter mig i bilen, stoppar i nyckel och startar biln.. bara ett promlem.. Bilen Startar INTE! Ajdå... Kollar motvilligt mot lysknappen och ser att den är på... FAAAAAAAAAAAN! Jag hade glömt lyset på å det finns INGET liv i bilen... jaja.. Tur som det är jobbar man på en mack, å ännu bättre! Macken ligger ungefär 50 meter ifrån min parkering! =) =)
Så jag lunkade iväg mot mitt kära jobb, kom in sa "Hej" till Johan och Roger och hämtade Start-Boostern i verkstaden.. Gick till parkerigen igen.. Öppnade huven, satte dit boostern och tröck på "on".. Å herregud vad det brummade, så jag slog av den igen.. Ringde pappa och sa "det låter konstigt när jag trycker på "on".. Pappa svarar "Du ska inte trycka på on, den är till för kompressorn.." (Jaha!) "jag kommer och hjälper dig!!"  Okej då.. Då står jag här å ser glad ut tänkte jag medans en granne gick förbi.. =) *le Madde le, du jobbar på en mack du kan sånt här!!* Grannen kommer fram å frågar vad som hänt, jag förklarar och säger att allt är okej och att jag inte behöver hans hjälp, men tack ändå... =)  Bruuuum (pappas jeep gasar in på parkeringen)... Pappa kollar läget.. Han ser rätt nöjd ut, dte måste betyda att jag lyckats med att sätta fast boostern rätt.. "Har du provat att starta den nu?" frågar min pappa... Jag hoppar in i bilen, vrider på nyckeln och.. BRuumm... nej.. det funkade inte riktigt.. Fast det HADE funkat om boostern hade suttit i en sväng till! =) =) *STOLT ÖVER MIG SJÄLV*
Pappsen går tillbaka till sin bil, tar fram startkablar, vi kopplar i (jag fick hjälpa till *weee* (det betyder att min pappa vet att jag kan..)) och när jag vrider på nyckeln den här gången så funkar det! UNDERBART! =) Tack pappa! =)
När jag ska gå coh stänga motorhuven så råkade jag sparka in foten i däcket! AJAJAJ, vad onmt dte gjorde! Jag lyckades träffa min vänstra lilltå, som är KROSSAD (!!!) och som precis börjat bli bra.. Så nu är dtn stor som ett hus igen och gör ont.. Imorgon ska jag ringa sjukhuset och så får de fixa den åt mig! Har försökt själv i 2 månader nu så nu ger jag upp!!
I alla fall...
Det där tog väl i alla fall en 30 minuter så nu racade jag iväg till Prix å shoppade lite men jag skippade visiten hos mamma och pappa.. Åkte hem och gjorde iordning en matlåda till jobbet istället... 

Å nu står "min" bil i garaget på macken och blir ordentligt laddad! =) =)

Nu lite underhålling!!

Jag har:
(x) snott den här listan från nån (Vickan)
(x) rökt en cigarett (Jag har juh det...)
(x) rökt en cigarr (Har faktiskt provat ett bloss)
( ) varit hög
(x) varit full (Det har väl också hänt.. nån gång.. *ler*)
(x) hånglat med någon av samma kön (Ett antal gånget)
(x) varit kär (Jodå, det har jag lyckets med några gånger)
(x) blivit dumpad (Det var jobbigt!!)
(x) dumpat någon (Det var inte alls trevligt)
( ) fått sparken
( ) varit i knytnävsslagsmål
( ) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte kännt samma sak (Mååååånga gånger!)
( ) blivit arresterad
( ) vart på rättegång
( ) vart åtalad i en rättegång
( ) blivit dömd i rättegång
(x) hånglat med en främling (Vad räknas egentligen som främling?!)
( ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis (Dumt, dumt, dumt! Never again!)
( ) varit kär i en lärare
(x) skolkat (Ja, det har jag, inte bra... )
( ) legat med en medarbetare
(x) sett någon dö (Inte direkt, men jag har hållit i en död person)
(x) varit kär i en av mina internetkompisar (När jag var typ 12, han hette Marcus! *haha*)
(x) flygit (FlUgit har jag gjort... Många gånger)
( ) spytt i en bar
( ) sett en del av dig själv brinna
( ) ätit sushi
(x) åkt snowboard (Men jag är riktigt kass!!)
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande (Pillren räddade mig när jag hade körtelfeber! Fy vad dålig jag var!)
(x) älskar eller saknar någon just nu (Både och! =( )
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi ( mysigt värre i mammsens och pappsens trädgård)
(x) lekt uppklädd (Det började i tidig ålder (typ 3 år) då jag "lånade" mammas klackskor.. Förra året klädde jag å några kompisar ut oss till Barbies.. det var skoj faktiskt.. och pinsamt! *haha*)
(x) fuskat när du spelat spel (Händer tyvärr rätt ofta.. Förlåt! =) )
(x) varit ensam ( Det är jag för dte mesta känns dte som..)
(x) somnat i skolan/på jobbet (kulturhistoria var min svaga pungt (håller med Vickan där))
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång (Jo, både nedgång och uppgång!)
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm (Oh yes! Min kompis Sanna gjorde det å då måsta jag juh också.. =) )
(x) sovit under stjärnorna (Räknas dte i ett tält!? =) )
(x) blivit rånad (På mitt kontokort på en fest, men jag spärrade fort som bara den!! )
(x) blivit missförstådd (Alltför många gånger!)
( ) tagit hand om ett råddjur/en get
(x) vunnit en tävling (Jag vann en putt-tävling i golf en gång! Det var skoj! Pappa var stolt! Kan juh tillägga att jag varit med i SM i drill med även fast vi inte vann så tycker jag dte är en merit...)
(x) gått mot rött (Senast igår)
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(x) kännt dig som en utstött (Jodå...)
(x) ätit ett helt glasspaket på en natt (*haha* Lätt jag är en glassgalning)
( ) dansat i månljus
( ) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt ditt hjärta (Ett antal gånger, senast idag!)
(x) varit besatt av post-it lappar (Jag ÄR besatt av dem! De sitter överallt, speciellt här vid datorn..)
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna (Det är najs!)
(x) varit vilse (Jag och min dagiskopis Peter "gick vilse" (med flit)..)
(x) varit på andra sidan landet (Vilket land? Men dte har jag säkert..)
(x) simmat i havet (Ja, vill göra dte igen snart! =) )
( ) kännt som om du håller på att dö
(x) gråtit dig själv till sömns (Ja, dte har jag! )
(x) lekt polis och rånare (det har väl alla?!)
(x) sjungt karaoke (*haha* Tyvärr! *skratt*)
(x) betalat för mat med bara mynt (Alla behöver växel! I know!!)
(x) gjort något med dig själv som du inte borde gjort (Låtit mitt hjärta krossas? Räknas det?)
(x) busringt (jag och kusin Cissis största hobby när vi var små var att busringa =) )
(x) fångat en snöflinga på tungan (Det har väl också alla gjort!??!)
(x) dansat i regn (Senast i förrgår! =) =) )
(x) skrivit ett brev till tomten (Jag skickar med leksakskatalogen så ser du vad jag kryssat för!...)
( ) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
( ) gjort upp eld på en strand
(x) förstört en fest (I alla fall en efterfest.. )
(x) åkt rullskridskor (Ja, men jag är INTE duktig på det...)
(x) fått en önskan inslagen (Jodå, mirakel sker ibland! =) )
( ) haft sex med en apa
(x) burit pärlor (Gammelmormor Marias pärlor har jag haft runt halsen en gång..)
( ) hoppat från en bro
( ) ätit hund/katt-mat
( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne
(x) kysst en spegel (I love me *haha*)
(x) sjungit i duschen (Gör jag typ jämt!)
(x) burit en svart klänning (Det har väl de flesta med.. I alla fall tjejer.. =) )
( ) drömt att du gift dig med någon
(x) limmat fast din hand i något (Räknas det om man limmat ihop fingrarna?!)
( ) fastnat med tungan i metall
( ) kysst en fisk
(x) suttit på ett tak (I fjällen)
( ) skrikit så att du inte fått luft
( ) byggt en kärra
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten (En gånge, dte var skitjobbigt! )
( ) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet (Vi har äppelträd hemma på gården hos mamms å papps!)
(x) klättrat i träd (Men jag vågar aldrig speciellt högt...)
(x) haft en träkoja (Hos min syster)
(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam (Det vågar jag inte!)
(x) tror på spöken (Jag vet vad jag vet om man säger så... =) )
(x) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger (Jag och min kompis Linda hade likadan kläder (fast tvärtom) på oss en gång.. Det var skoj! =) )
( ) spelat kyckling
( ) blivit puttad i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att du är het ( Ja.. =) )
(x) brutit ett ben (I lilltån! Jag lyckass då med allt!! =) =) )
(x) fångat en fisk och sen ätit den (Fiskade aborre i stugan hos morfar sen rökte vi dom.. Jättegott!)
(x) fångat en fjäril (jag och kusin Cissi fångade alla småkryp!)
(x) skrattat så mycket att du grät (Å fick magont...)
( ) gråtit så mycket att du skrattade
(x) fuskat på ett prov (Det har hänt.. =// )
(x) haft en Britney Spears-skiva (Jag har typ alla hennes skivor.. =) )
(x) glömt någons namn (Händer ofta)
(x) sovit naken (Inte fasen vill amn sova i pyjamas när det är 30 grader varmt i alla fall...)
( ) svimmat
( ) gråtit på tunnelbanan
( ) haft sex på offentlig plats
( ) legat med fler än tio personer (nepp!)
(x) snattat (men jag lämnade tillbaka det! (tuggummi) )
(x) drömt att jag haft sex med en/flera vän/vänner (Jo...)
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter (Jag jobbar på en mack! Svar Ja!! )
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat
(x) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt (Åkt Balder.. dte är tillräkligt för mig.. *haha)
(x) haft sex i en IKEAsäng (Det finns ett antal IKEA-sängar därute)
( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus
(x) varit otrogen (Inte bra! (aldrig igen) )
(x) varit svartsjuk (ja, mycket...)
( ) jag kan skriva utan att titta på tangenterna
(x)har legat på sjukhus (en enda gång! Ni vill inte vata för vad... =) )
( ) har legat på sjukhus fler gånger än fem
( ) har vurpat med hoj
( )har vurpat med snöskoter
( )har krockat med bil
( )har vaknat upp i en annan stad än den man gick ut i kvällen innan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0