NU NI!!

Anna och Kattis
Anna och Kattis på Kattis uteplats! =)

Nu kommer inlägget som ni alla har väntat på! Det kommer antagligen att bli rätt långt eftersom jag ha en hel det att rapportera... =) =)

Förra fredagen (den 14 juli) hade vi ägarbyte på min jobbarplats, dvs Preem! Min mamma och pappa övergav sin mack som de haft typ hur länge som hellst.. Jag tror pappa har jobbat där i nästan 40 år!! Det är skitlänge!! Nya ägarna är Roger och Margareta, underbara människor (som tur är)! Tänk om det hade varit nån surgubbe eller nått!? Roger är riktigt rolig faktiskt, rätt som det r kan han springa iväg å hämta sin dator så man för göra en massa "tester".. =) Powerpoint-program och gåtor och en massa tok! =) Sen helt oväntat han han dra tag i en å gå till en vägg ocg fråga "Ska vi riva den här å ställa in frysarna här istället och fixa en fikahörna här på macken?!" Eh, JAAA!! Säger jag! =) Så kul! =)
I alla fall, jag jobbade till kockan 12 sen stack jag hem och packade klart å sånt, sen klockan 2 åkte jag mot Norrköping! =)

När jag kom fram var klockan halv 9 och typ det första som Kattis gjorde var att ge mig en cider, "Drick gumman!".. Okej då... =) Det vart partyparty! Först gjorde vi oss iordning hemma hos Kattis, det var jag, kattis och Anna (hon på bilden däruppe =) Sen kom Sandra (sööööt tjej) och ännu senare kom Tess och Kalle... Vi drog iväg till Wasa där Kattis jobbar som croupier.. Där fick jag ett sms ifrån min mamma.. Problemet är att min mamma inte kan skicka sms! Mysko som bara den, min första tanke var Vem har snott mammas mobil?!?! Jag ringde upp och det var Victor och Vincent, mamma och pappas grannar.. De och deras mamma Ingrid å pappa Nils-Göran var hemma hos mammsen och pappsen och firade att de nu var pensionärer!  =) På Wasa var det skoj fram tills ett pucko sa att kattis var inkompitent vid black jacken.. Det blev lite tjafs men gänget drog med Kattis därifrån åsså gick vi till Palace istället och dansade som bara den!! WEEEE vad kul vi hade det! Dansade som om vi aldrig skulle få dansa igen! *haha* Anna och Sandra kan verkligen twista ner på golvet! *hahaha* Underbart!

Det roligaste kom ändå när vi var på väg hen och Kattis hade träffat sin kompis Emil, och blivit lite ovän med honom.. (Det löste sig sen) Medans vi promenerade uppför norrköpings gator så kläcker vi ur oss detta:

Kattis: "ÅÅÅÅH, Vet du Madde vad jag behöööver nu?!?! 
Madde: "En korean?!" (Emil är korean)
Kattis:  (skrattar sjukt mycket)  Neeeej, en SNUUUUS!!  

*hahaha*

Kattis och pizzan
 
Dagen efter väckte Kattis mig vid 10 tiden och sa att vi måste äta frukost, okej då.. masade sig upp åt lite youghurt å sen somnade vi igen.. =)
Vid 6-tiden (OBS! VIP-meddelande till Kattis! Jag vet vad mitt kall är Kattis!! Jag skriver klockslag hela tiden, du vet, som vi pratat om.. *hahaha* message ended..) åkte Kattis, jag och Sandra iväg till Söderköping.. Först åt vi pizza.. GÖTT!! Sen begav vi oss till "Smultronstället".. Ett bra ställe kan jag påstå... Jätte jätte bra!!  (*haha*) Det är en glassbar och de har helt SJUKA glassar! Stora som berg, sånna som det ryker ifrån, allt möjligt! Är ni i Söderköping så åk till Smultronstället och käka glass!! Mmmmm så gott!

Sandra och the glass!

Sandra slever i sig sin Sega Fredo med kaluha i! *haha* GÖTT! Kattis tog förstås den största glassen hon kunde hitta, med typ 10 glassorter, toffekräm, banan, grädde å en massa mer! Jag kommer inte ihåg vad den hette.. =P Min glass hette typ Drömvinsten, det var med hasselnötsglass, vaniljglass, mjukglass å grädde å sås åsså fick man en 10a lott med.. Jag vann tyvärr inte drömvinsten.. I så fall skulle jag ha bjudit på en omgång till! *haha* Fast det hade vi inte orkat, för Kattis glass blev det faktiskt kvar i fast alla 3 satt och försökte äta upp den.. Både pizza och glass blev förmycket för våra magar! =)

Kats och Mads och Dunken!

På kvällen vart det lite party igen.. *hurmn* =) =) Kattis, dunken och jag hade en trevlig kväll.. *HAHA* Jag å Kattis å hennes mamma Maggan å hennes kille Morgan satt och splade kort och hade skitkul!! Vi fick alla nya namn, nämligen "Kats, Mads, Mags och Morgs"!!

Morgs, Kats och Mads

Sandra kom efter ett tag och räddade oss ifrån allt kortspelande och spexande framför kameran! Vi tog och drog ut istället! =) Jag, Sandra, Kattis, Maggan och morgan trängde in oss i en taxi och fast vi var för många så var taxichaffisen jättesnäll och lät oss åka.. Vi hade en väldigt rolig upplevelse på väg till taxin:

Kattis: Åh titta, det är en tjej som kör taxin!!

Men det var "bara" en kille med långt hår... *hahaha*

Kattis och moi!

Vi skulle ut i "Trädgårn" men de hade stängt inströmningen av folket.. Vi fick alltså inte komma in.. *attans* Där träffar Kattis en kompis ifrån Magaluf! hur kul som hellst! Så jag, Kattis, Sandra, Maggan , Morgan, Fredrik och Morgan (Ja, det var 2 Morgan) gick till Wasa igen och denna gång vart dte inte problem! Jag och Sandra dansade till killen som stod på scenen och spelade helt sjukt bra låtar på sin gitarr! Allt ifrån "Den hon vill ha, det är jag" till "Sånt är livet" och "Proud Mary" och "Jag vill va som du" å massa flera bra låtar! Vi hade skitkul! Sen ville Kattis å fredrik å Morgan gå ner en trappa till ett annat ställe som hade mer ungdomlig anda.. ? =) Så vi gick dit, det var typ 2 pers där men det fanns ett stort dansgolv där ingen dansade och där spelades det också en massa bra musik: "I won't let the sun go down", "Girls just wanna have fun", "Summer of 69", "I love rock'n roll" å hur många fler dansvänliga låtar som hellst! Jag å Sandra var helt svettig, så mycket dansade vi!!

Sandra

Det  vart efterfest på ett hotellrum, dock avlägsnade jag mig rätt tidigt eftersom jag skulle åka till Jönköping klockan halv 10 morgonen därpå.. Jag bad om ursäkt till kattis men sa att jag måste gå hem, jag såg till att hon stannade för dte vet jag att hon vill åsså tog jag med mig Sandra under armen (eller var det hon som hade mig under armen?!=) åsså gick vi till McDonalds där Maggan och Morgan satt och käkade.. När vi kom hem så la jag mig i Kevins (Kattis lillebror) säng och tvärslockande, vaknade klockan 8 av väckarklockan.. Jag somnade 5.. 3 timmar fick jag sova.. men men, man kan väl sova på tåget tänkte jag och masade mig upp och packade och gjorde mig iordning.. Ringde efter en taxi, kollade så jag inte glömt nått och begav mig till tågstation.. Klev på mitt tåg och somnade.. Vaknade efter ett tag och tänkte ringa Pelle och berätta at jag var på väg och att ahn skulle hämta upp mig vid tågstation i Jönköping.. Öppnade min väska.. *gräva gräva*... *GRÄVA GRÄVA*... * GRÄVA GRÄVA*   VAD FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!  Jag hade glömt mobilen i Norrköpin.. Muttrade nått om helvetes skit eller nått sen somnade jag igen...
Byte i Nässjö å där frågade jag en tjej om jag fick låna hennes mobil å dte fick jag.. Jag kan pelles gamla nummer utantill.. men som sagt.. Gamla! men han svarade å allt löste sig, som tur vad!!

I Jönköping tog jag en dusch för att vakna till liv igen (det funka!=) å sen gick jag å Pelle till McDonalds och käkade lunch! Såå gott med mat var det! Träffade Pierre där med och han berättade om en massa sjuka sakewr.. *uscha* =P

Sen gick vi på bio, jag, Pelle, Johan och Kattis... Pirates 2!!  SKITBRA (!!) var den!!

Citat: "AJ"

*haha*

Kattis, Jeanette och Ela

På måndagmorgon åkte jag och Kattis till Göteborg, vi träffades upp i Jönköping.. Nu fick jag tillbaka min mobil men då hade Kattis glömt sin.. *haha* Vi skulle på LISEBERG!! *weee*
Väl där träffade vi Ela och hennes kompis Jeanette, vi hängde under dagen å hade en störtskön måndag med massor utav karusellåkningar! Den första vi åkte var balder, jag å Kattis svettades sjöar i kön.. Nervös var bara förnamnet.. =) Men det var skitkul!! Underbara Liseberg!! =) =)

Läs mer på Kattis och Elas bloggar! =)
(misscalvia.blogg.se och mikaelac.blogg.se)

Kraken och Kattis

Kattis vann sin Kraken på basket! *hahaha* Hur kul som hellst! Alla basketkillar som stod där var imponerade! *HAHA* =)
Kraken fick improvisera och vara kudde åt Kattis på bussen hem ifrån Göteborg.. Vi var framma i Norrköping igen klcokan 4 på morgonen.. Då gick vi hem.. *SKAVSÅR* och ömma fötter fick vänta med att vårdas till imorghon.. Vi var för trötta för att ens klaga.. *haha*  

På tisdagen var dte hemfärd för min del.. bara ett byte, i Gävle! Underbart! =) =)

Nu saknar jag nästan sönder mig själv efter att åka tillbaka! =) Hade sånna bra dagar därnere!!  =) =)

Gårdagen var också händelsefull men jag orkar inte skriva det nu, tar det imorgon istället! Har typ suttit å bloggat i en timme eller kanske mer nu.. *haha* Dags att attackera duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0