Moa och Jon!

Moa, mamma och Jon
Moa, "mommen" och Jon!

Idag efter jag jobbat begav jag mig iväg till mamma och pappa där mina syskonbarn Moa och Jon var och hälsade på idag! Gosungarna höll på att bygga puzzel när jag kom och jag joinade såklart.. Jon skulle visa mig hur långt han kunde räkna, det lät såhär: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 18 19 20 21. Jag log och bad honom räkna en gång till för att han hade glömt några siffror.. Samma sak hände.. 15 16 och 17 försvann spårlöst! *skratt* Men jag tyckte han var duktig ändå, grabben är juh bara 4 år!!

Jag, Moa och Jon skulle gå ut och äta pizza hade vi bestämt, så vi knallade iväg mot Salladsbaren. Jon var jätteduktig och stannade och kollade åt båda hållen när vi skulle gå över vägen!
Inne på salladsbaren beställde Moa och Jon en varsin barnvesuvio och jag tog en tonfisksallad. Vi tog våra drickor och satte oss vid ett bord.. "Men vart är pizzorna?" frågade Jon.. *haha* Ungen är så söt! "De håller på att baka dem nu" sa jag "Titta där!" och så pekade jag på pizzabagaren som just började slänga pizzadegen från näve till näve! Jon tyckte det var skitcoolt! Jag tror inte han har sett hur man gör en pizza förut! Han satt å pekade och skrattade och pratade om det jättelänge! =)
Jag frågade om de ville ha pizzasallad medans vi väntade på maten och de ville de. Jon tyckte det var jättegott!! Det slutade med att jag fick ta bort tallriken så att han skulle orka med pizzan också! =)

Sallad!
Jon käkar sallad för fullt! =)

När pizzorna och salladen kom så åt vi och det var sååå gott! Jon tyckte att min tonfisksallad såg god ut men när han smakade lite tonfisk så spottade han ut den! Den var inte god! *haha* Men han tyckte om Rhode Island såsen!! GOSUNGE!!! Både Moa och Jon blev bjudna på en varsin till cola, dte var jättesnällt tyckte vi! =)

När vi ätit klart gick vi hem till mommen och moffen igen och sen skjutsade jag hem dem! Jon visade stolt upp sina nya skor, byxor oxh jacka för sin mamma (min syster). Sen så sprang han ut för att leta reda på kattungarna deras (såååå söta!!). Moa gick och ringde en kompis sen stack hon ut efter Jon! Jag tog en fika tillsammans med syster, Micke (hennes man), Anna (Mickes syster) och Stefan (Annan man). Sen så klippte Anna håret på Monken (min syster). Stackarn hade så tjockt och långt hår så hon alvarligt funderat på att raka av sig det.. "Jag kanske ändå inte har nått hår om några veckor!" Min syster kan skämta om eländet! Det kanske är tur!?! Jag vet att min syster är stark coh det finns inte i min värld att hon inte klarar detta! Hon kommer besegra cancern å så är det bara!!

Dricka!
Dricka är gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0