Tegeltjär!

Japp, i måndags, tisdgas och onsdags var jag och hälsade på min syster hemma hos henne i Tegeltjär! Hon är sååå olik sig! Hon har gått ner 25 kilo åsså är hon jättesvag och trött. Min syster brukar i vanliga fall vara rund och superpigg! Jag tycker så synd om henne, hon mår verkligen inte bra! Men allt hon ber om är att alla stygn innuti magen sen hon opererades ska läka så hon kan sova på sidan! =)

På onsdagen så rensade jag och mamma hennes blomsterrabatt som bestod utav 70% ogräs! Efter ca 10 minuter så kom Jon (mitt yngsta syskonbarn), han hade varit ute och cyklat lite! "HEJ!!" skrek han när han såg åsså tog han tag i en ogräshacka och hjälpte oss! Mamma hittade en träkniv (helt utav trä alltså) som Monken trodde att Jons storebror Fredrik (18 år) gjort.. Så Jon använde den till att rensa ogräs med istället för den alltföär stora hackan!
Jag tycker det är grymt tråkigt att rensa ogräs så efter att jag klippt ner en massa buskar så satte jag mig på bron för att vila ett tag. Då kommer Jon fram till mig, 4 år gammal, och säger "Ska inte du jobba å?!?" *HAHAHA* Jag förklarade för honom att jag är lite lat men att han fick vila om han ville också, men nejnej! Han fortsatte att arbeta! *haha* Min 4 årige systerson är duktigare på att arbeta än mig! *suck* =) =)

Han är så söt Jon! Speciellt när han säger sånns där saker! Han är så sjukt duktig för att bara vara 4 år! Han hjälpte mamma i ca 2 timmar att rensa ogräs!! Och ja, han arbetade nog mer än vad jag gjorde... =) Efter vi gjort klar rabatten så ville mamma gå och plocka småkottar som hon har till prydnad.. Jon hörde då att jag kallade mamma (hans mormor) för mamma.. Så han kollade på mig och frågade "Är det din mamma?!" *haha* Sååå söööt unge!! "Jaa.." svarade jag "Å vet du då? Din mamma, det är min syster! =)" varpå ungen säger "Men det vet jag väl!!"  *hahaha* Han är så go!!

Min mamma är livrädd (!!!) för grodor... När hon berättade det för Jon sa han "Vill du se en groda?!" 
"NEJ!" nästan skrev mamma... "Men vill du se en padda då?!"  *haha* Att mamma ens vågade röra i Monkens rabatter (som det finns grodor i) var för mig ett mysterium.. Å speciellt efter att Jon försagt sig att dte finns paddor med... =) Men vad gör man inte för sin sjuka dotter??!
Och sen när jag, mamma, Jon och Moa (Jons storasyster 9 år) gick för att plocka kottar så såg jag, Moa och Jon nägra små grodor. Mamma skulle ha skrikit rätt ut om hon såg dem så jag höll mitt pekfinger framför munnen så de förstod att de inte skulle säga nått.. Men jag trodde att Jon skulle försäga sig, men det gjorde han inte! När han såg en groda så kollade han bara  på mig, skrattade lite och höll fingret farmför munnen som jag gjort! Såååå Söööt Unge!! =) När jag sen berättade dte för mamma såg hon lite rädd ut men skrattade också! =)

Det är så mysigt att umgås med Moa och Jon! De är så underbara ungar! Jon hade ringt till mamma igår också och sagt "Mommen, när kommer du idag?!".. Mamma hade egentligen inte tänkt åka ut men när han ringde så bara måsta hon ut en sväng! Han saknade mommen! =)

Å jag och mamma ska ta med oss dem till Hudik någon dag å shoppa lite skolsaker årt dem! Monken har juh varit sjuk så det har varit dåligt med det!

På tal om Hudik så "jobbar" (typ skolpraktik) Fredrik, deras äldsta storebror, där, i en skivbutik! Hoppas han sköter sig å inte bara spelar en massa spel.. Å i tisdags när vi var i Tegeltjär så var han också hemma å då fick vi veta att han bytt namn... *hahaha* Ja, är man myndig så får man juh det! Han hade bytt från Fredrik till Leon och hans kompis Danne hade bytt till Damien! =) Men jag tror då inte att det är nån som kommer kalla dem för Leon och Damien!! =) =)  

Nu ska jag gå och leta efter min laddare till digitalkameran och videokameran! jag ska till Örnsköldsvik på Drillkurs imorgon! *WEEE* =) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0