För 10 dagar sedan!

Ja.. då var det dags igen! Lite uppdatering i bloggandet!

Klockan är 01:01 och jag har "snabbstädat" lite i en halvtimme. Mamma kommer imorgon och ska hjälpa mig leta reda på pappas bilnyckel (som varit borta i säkert ett halvår) och att städa akvariummet.Båda sakerna är välbehövliga men dte jobbiga är att dte ser ut som F*N i lägenheten.... Verkligen såååååå stökigt! Jag KAN INTE släppa in mamma här imorgon i denna röra så jag har städat bort allt rat från golvet nu och imorgon ska jag dammsuga, torka, dammtorka och diska sjukt mycket disk! Mamma kommer antagligen vid 10 tiden, senast... Detta betyder att jag kommer behöva kliva upp kockan 6 (!!!) imorgon! JAG KOMMER VARA TRÖTT! Men det får jag ta.. Det finns inte en chans i världen att jag skulle somna om jag försökte sova nu heller, så dte är ingen idé att gå och lägga sig än...

Idag har jag varit i Gävle och handlat "bröllopskläder" tillsammans med mitt syskonbarn Moa och Mathias lillasyster Miranda. Vi ska på bröllop 15 september. Vi köpte en MASSA kläder, eller i alla fall dom! Jag hittade 2 kjolar och 3 linnen. En utav kjolarna var en ZOUL-kjol som jag hittade på MQ, den var värsta fyndet! Jag har en likadan fast en vit förut, den här var lila och sååå snygg. Det var rea på den, den hade kostat 399 men var sänkt till 49:50 (KAAAAAP), jag hittade också en turkos tubtop som också hade kostat 399 men nu var nedsatt till 200. Glad över mina 2 billiga fynd så vart jag rätt häpen när jag skulle betala. Det vart 125 kronor.... 125 KRONOR!! Det var HALVA PRISET på rea priset! SÅÅÅÅÅÅÅÅ SJUKT! Så kul!! =) =) Bilder kommer senare (batteriet tog slut i kameran så jag kan inte lägga in dem på datorn än...)...

Rubriken på detta blogginlägg är "för 10 dagar sedan!" och då var dte såhär att jag och Mathias och Sara spelade minigolf och sedan på kvällen var jag och Mathias på Diggiloo! Minigolfen var kul, vart lite stressigt på slutet bara för klockan blev så mycket... =// Mathias vann och fick en glass i pris utav han som jobbade. SNÄLLT! =)

  

Efter ett snabbt ombyte racade jag och Mathias iväg till Stenegård i Järvsö för att kolla på diggiloo. Vi hade lånat en cab på macken och dte var SÅ UNDERBART att åka bil utan tak i värmen! Vi njööööt! Diggiloo var helt fantastiskt bra! Bäst var linda Bengtzing, sån otrolig energi den där pyttelilla människan har! Och 100 % scennärvaro, inte som Charlotte Pirrelli som stod och fixa med håret och kläderna lite titt som tätt, nej nej! Sån underbar liten (hon är så otroligt liten) människa! Charmigast var LÄTT Benjamin Wahlgren, snacka om att han har bra gener! Sån sötis! Molly Sandén fick mig att gråta två gånger (TVÅ). Först när hon sjöng "Gabriellas sång" från "Så som i himlen" och sen när hon sjöng sin sång "Det finaste någon kan få". Det var så vackert, hon har en sån enorm röst! 

image224

Lite fler bilder finns på http://bangboom.bilddagboken.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0