Så mycket att göra!

Okej, har varit DÅLIG på att blogga de senaste dagarna! Men jag har juh ahft så mycket att göra. Jag har fyllt år, suttit en massa barnvakt å städat en massa!!

Här kommer en liten uppdatering!

Inte långt kvar till hemresan nu!
Om 2 dygn sitter jag i bilen på väg hem till Ljusdal nu. Men först väntar 2 barnvaktskvällar...

Denna vecka har varit/kommer att bli slitsam. I måndags hade Kristian och Nini fest för Bama, Kristians företag, så dte var 30 pers här och åt middag. Kallemann var på bursdag (födelsedagsfest) hos en kompis men Herman var hemma så han tog jag hand om. Jag lagade middag åt honom nere hos mig och sedan tog jag upp honom och badade honom. När han badat klart så tänkte jag lägga honom men Kristian ville ta med honom ner och "visa upp" honom lite. Klart han är stolt över sin son och vill att hans jobbarkompisar ska se sötnosen. Herman minglade bara i några minuter sedan vart det sängen för honoom. Han var riktigt trött och somnade medans jag läste för honom. Det har aldrig hänt förut. Medans jag nattade Herman hade NIni ställt upp en tallrik med mat åt mig. Lax, kallskuret, kyckling, paté, mimosa å andra godsaker bjöds det på! När jag ätit klart kom Kallemann hem men han var då in te trött. Han tyckte det var riktigt skoj att mingla och det fick han väl göra då. När jag efter ett litet tag gick ner för att kolla om han vill med upp så hade en av gästerna lovat att han skulle få äta dessert. Först en massa gotteri på kalaset sedan dessert. Jag hade lust att säga åt mannen att om han lovat dessert kunde juh han få lägga honom också... Han blir nämligen inte direkt trött och stillsam av en massa socker... Jag lyckades i alla fall få på honom pyjamasen och i sängen. När jag läst klart för honom kom Nini upp och sjöng för honom. Så glad att slippa "sista minuterna" med Kallemann då han kan vara lite jobbig. "Hämta vann", "syng en sång till", "mera vann", "jag må gå på do" mm. mm!

Igår så var Herman hemma från barnehagen men jag skulle då inte påstå att han var sjkuk. Han var pigg som bara den och lekte och hoppade och busade för fullt. Hela dagen! Jag försökte få honom att sova miggag en stund. Han sov kanske 10 minuter sedan satt han i sängen och läste. Jag var astrött och smnade medans Herman läste.. Haha!
"Madeleine, sover du?"
"Neeej, jag bara vilar ögonen lite..."
"Men om du somnar då?"
"Då vaknar jag om du pratar med mig"
"Okej..."


Åkte hem till JarSara igårkväll och dte var sååå skönt att komma bort från huset en sväng. Så skönt att koppla av lite! Behövde en rejäl nervarvning efter dagens barnpassning.

Både ikväll och imorgon ska jag lägga barnen och Nini är dålig idag så jag antar att jag åker på att hämta dem efetr skolan och abrnehagen cokså. Trodde jag skulle skjutsa dem imorse när Kristian sa att Nini inte mådde bra men han tog dem. *pust* Idag ska jag tvätta och stryka å städa i mitt rum. Ska även börja packa lite =) =)

Ska bli så sköööönt att komma hem en sväng! Första lovet på riktigt länge som jag inte ska jobba... Ska sova länge på mornarna och äta god mat! =)

Kommentarer
Postat av: AKP

Va skönt för dig att komma hem och vila lite!
Norsk mat är inte alls lika god som svensk!!
*tycker*

2007-12-20 @ 09:10:30
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0