Fredrik 19 år!

Idag vaknade jag klockan 8 av att klockan ringde och jag var skittrött!!!! Jag somnade nämligen inte förrns typ halv 4 inatt.. Jag kunde bara inte sova.. Så jag la mig framför TVn och somnade på soffan.. Jag blir nästan alltid trött när jag kollar på TV..

Jobbade 9 till 3 sen var det bara att åka hem och byta om och sen vidare hem till mamma och pappa. Moa och Jon, mina syskonbarn, var där och vi åt tillsammans.. Stackars Moa hade feber och fick mat på sängen.. Sen åkte vi hem till dem och grattade deras storebror Fredrik som fyllde 19 idag.. Det är inte så många som är 21 och är mosteuggar åt en 19åring... *hehe* Men det är jag, blev moster när jag var två... =) Men det skillde juh 20 år mellan mig och min syster så.. Det är juh inte så konstigt!
Det känns så konstigt att inte ha systeryster i närheten, det märks så väl när nån fyller år.. Eller när dte är jul.. Riktigt jobbigt var det den 2 januari, då skulle hon ha fyllt 41.. Livet är så orättvist ibland!

Jag kollade på Grey's anatomy ikväll och där handlade det dels om en tonårstjej och hennes mamma som hade cancer och skulle dö.. Och när mamman berättade för sin dotter sa hon ungefär såhär:

"Plugga mycket. Nästa år får du ta två extrakurser per termin. (...) Moster Sue bryr sig inte om att vara välvårdad. Så du får nog påminna henne när du behöver få ögonbrynen vaxade eller klippa håret. Men hon lär sig snart. (...) Det här låter lösryckt. Men ha alltid trosor under strumpbyxor. Det är lite bylsigt. Men att låta bli är billigt och man får infektioner. (...) Och gift dig med en snäll man. Nån som är snäll mot sin mamma. Om han bor hos henne, så spring din väg. (...) Och på bröllopsdagen ska du bara dricka ett glas champagne. Sen dricker du bara vatten, för inget är mer vulgärt än en full brud. (...) Det här är det viktigaste av allt. En dag kommer du att få barn. Då kommer du att överväldigas av ansvar för det lilla barnet. Och du kommer att tro att allt du gör är fel. Det är normalt. Du lär grubbla över kosten, i vilken skola det ska gå, om det ska lära sig spela fiol eller piano. Men nu ska du få höra en hemlighet, det spelar ingen roll. Det kvittar om barnet blir konsertpianist eller mattesnille för det enda viktiga är i fall barnet är lyckligt."

Så himla rörande! Det trillade nån tår nedför min kind när jag kollade på detta. Jag tänkte på lilla Moa.. Hon är 9 år och har förlorat sin mamma.. Om 9 dagar fyller hon år och ska ha sitt första kalas utan mamma. Hon bor tillsammans med sin pappa och hon har 3 bröder. Hon är den enda tjejen. Jag tycker det är så sjukt orättvist. Hon har redan misst en familjemedllem, hennes storebror Niklas dog visserligen innan hon var född. Men det är ändå svårt för henne. Hon fyller 10 år nästa fredag och hon har redan förlorat en storebror och sin mamma. Är det en bra start på livet? Hur kan livet vara så orättvist?

Kommentarer
Postat av: mikaelac

Gud va fruktansvärt gumman :(

2007-01-10 @ 16:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0