Är det lördag snart?

Sara ringde nyss och berättade att hon känd esig lite dålig och att hon hade jättemycket att göra idag så det blir ingen total core för oss idag. Jag funderar på att ta en promenad till ICA på sjölyst och handla lite så jag får lite motion idag. Jag får inte glömma att löpa nylonvask och lefser till mammsen. Nylonvask är nån sorts krämpasta som används när man tvättar fönster och tydligen är den superbra. Lefser är en sorts dessert som är typ Norges specialitet.. =P Jag har aldrig ätit det, inte vad jag minns i alla fall men ser ut typ som mjukt tunnbröd åsså steker man dem och har i fyllning. Mamma älskar lefser, hennes moster Annie brukade baka och ha med sånna när hon hälsade på förut, hon bor i nord Norge.

Just nu, förutom att blogga, sitter jag och planerar inför lördag. Det är partyparty då och jag funderar på vad jag ska bjuda på. Tänkte köpa gurkor, morötter, chips och dipp, så kan gästerna förse sig med vad de vill! =) Funderar även på att göra en bål, bara för att det är så kul med bål! =P Men jag har beslutsånges för jag kan inte bestämma vilken bål jag ska göra. Endera en P2-bål, med vodka och äppelsourz eller en liknande med äppel och lime smak eller en vinbål med blå curaçao. Snacka om i-landsproblem!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0