Herman sover, Herman sover i sin lilla säng....

Hjälpte Nini ikväll att bada, mata och lägga Herman medan hon hämtade kallemann som var hos en kompis.

Herman gjorde nummer 2 i badet IGEN men den här gången hade han badat ett tag så jag tag helt enkelt upp honom och struntade i att hälla upp nytt vatten. Han hoppade ändå upp fortare än kvickt när han märkte vad som skett. Så vi tog på pyjamasen och gick ner för att äta aftonsmat. Han ville ha "Svenskbröd" dvs. polarbröd och det fick han. Sedan rydde han undan tallerken sin åsså gick vi upp på övervåningen och pysade tänderna. Han har en jättesöt tandborste som det är små kulor i handtaget så om man skakar den låter den som en marackas. Han tog 2 flourtabletter med banansmak och sedan gick vi in till hans rum. Vi byggde upp halva tältet och så ville han att jag skulle läsa "rommenboken". Jag vart alldeles chockad, han vill alltid (ALLTID) läsa om "lilla larven Aldrigmett" men jag gick med glädje och hämtade "Lövungen och fröken kanin i verldsrommet" (Lejonungen och fröken kanin i rymden). Böckerna om Lövungen och fröken Kanin är så söta, jättefina berättelser och bilder. Jag gav honom vällingflaskan och läste boken. När vi var klar låg han åt fel håll i sin säng, jag lyckades lura honom att lägga sig åt rätt håll. jag sa att Nini inte skulle komma hem förrns han låg åt det hållet åsså vände jag helt enkelt på honom. Han klagade lite men låg i alla fall kvar. jag lät honom behålla boken i sängen och så gick jag ner på nedervåningen och städade undan efter kvällsmaten. Bara några minuter senare såg jag Ninis bil på uppfarten och jag vart lite nervös att herman skulle vakna/ inte ha hunnit somna när de kom in. Man vill lixom visa att man kan utan föräldrana och Herman skötte sig bra. han sover som en stock på övervåningen nu! Trots att Kallemann var högljudd och härjade runt innan jag lyckades få på honom pyjamasen och ner i sängen.

Nu har Nini stuckit iväg på yoga men Kristian är hemma så jag sitter nere i mitt rum och funderar på vad jag ska hitta på. Rätt trött så dte blir en tidig kväll, skönt! Men jag vägrar lägga mig före 10. Ska nog slå på TVn och se om dte är nått bra program där annars så ska jag nog knäcka första säsongen av Desperate Houswifes och kika lite. Jag och BygdöySara ska juh ha Desperatekväll nån kväll men jag dör nog inte av att kolla dubbelt.... =P

image448
Frustrerte fruer som de heter här i Norge! (haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0