Jag börjar bli rätt bra på dte här... =)

Så nöjd med mig själv! Trodde den här dagen skulle bli riktigt jobbig men här sitter jag nu, klockan är 5 över 8, båda gutterna sover och jag är inte så hemskt sliten ändå...

Jag trodde detta skulle bli en jobbig dag eftersom den startade väldigt jobbigt. Nini och Kristian var väldigt stressade imorse. De skulle på Ninis farmors begravning och de hade en lång resa framför sig. När föräldrarna är stressade blir Kallemann och Herman på extra dåligt morgon humör. Kallemann klagade lite över ont i magen och huvudet men Kristian lyckades få honom till skolan i någorlunda bra tid. Annat var det med Herman, när klockan var 20 över 8 stod jag i köket och bad om att Nini och Herman skulle åka snart. Efter de äntligen kommit iväg städade jag köket och skickade ett mess till Sara att jag inte hann träna idag. Hon svarade att hon var hemma med sin 6åring Eirik och sa att jag kunde komma dit och äta scones om jag ville. Jag gjorde mig iordning, dvs. slängde på mig lite mascara och state upp håret, sedan begav jag mig till Spetalens hus. När jag kom fram var Sara och Eirik på vag till affären för att köpa mjöl och smör så vi gick dit. När vi kom hem igen så var inte städerskan klar i köket så vi gick upp en sväng. Kvart över 10 tingde Kallemanns fröken och sa att han klagade på magont. Så jag, Sara och Eirik åkte till SNaröya och hämtade Kallemann. Sedan åkte vi tillbaka till Spetalen och bakade scones. Det var jättegott och dte tyckte barnen emd. När vi ätit gick pojkarna ner i lekrummet medans jag och Sara drog igång en film. Så jääääkla skönt var det, Sara somnade en sväng... Haha! Vi behövde verkligen lite fredagslugn! Halv 2 kom Sverre hem, Eiriks storebror på 12 år, han hade med sig 2 kompisar. Jag, Sara, Eirik och Kallemann åkte och handlade lite på Sjölyst sedan drog vi till Lagåsen och hämtade Herman på hans barnehage. Med 3 barn i baksätet och mig ocg Sara fram drog vi hem till oss en sväng. Barnen lekte uppe medans jag och Sara drack lite the och åt en varsin apelsin. Vi var ute i god tid och hade tid med den lyxen.. =P
När Sara och Eirik gått hem lagade jag mat och ringe mamma. Vart lite orolig ett tag när jag pratade med henne att pojkarna gått ut eller nått för de lekte så lungt. Men de satt så fint i Kallemanns garderob när jag kikade in. Sötnosar!

Det vart fiskgratäng till middag och pojkarna åt väldigt bra! Sedan fick de faktiskt lite gotteri när de kollade på barntv eftersom att Herman fått lite godis på barnehagen och Kalleman tyckte det var "orättfärdigt" att han inte fått nått. Rätt ska vara rätt så de fick ca 5 godisar var i ett varsit glas och det var de så nöjda med. Det är juh ändå fredag, nästan lördag.. =P Efter barntv vart det bad, på med pyjamaserna, borstning av tänderna, läsning och godnatt! De är så lätta att lägga! Sååå skönt! Man bara läser en bok, ev. sjunger en sång och säger god natt sedan går man därifrån. Och man behöver inte vara tyst om man inte vill det. Man kan prata eller slamra i köket eller städa på toan. De bryr sig inte! SÅ BRA!

Nu väntar jag på att Nini och Kristian ska komma hem så jag kan stänga dörren till mitt rum och krypa ner och kolla på ett avsnitt (eller två) av desperate houswifes.

Imorgon blir det lite shopping på förmiddagen med Sara och ev. Linnéa. Jag har juh inte shoppat nånting och det är juh nästan pinsamt. Sedan blir dte en lugn kväll, känner att jag börjar bli lite sjuk å då är dte inte så bra att festa... Så jag ska nog vara med Sara hos Spetalen för hon sitter barnvakt imorgonkväll. Kan man kolla på en bra film och käka lite popcorn istället för party. Skulle jag vilja parta så är jag faktiskt bjuden på 2 fester men jag känner att jag verkligen borde ta det lugnt i helgen.

Hoppas ni haft en bra dag för det har jag! =)

Kommentarer
Postat av: Karin

Du verkar ha fullt upp där du, är du "ledig" på helgerna? Du verkar trivas i alla fall..=)
Ha en trevlig helg.

2007-11-24 @ 10:32:14
URL: http://nummel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0