Lugn och ro tack!

Det har varit en jäkla morgon!!

Herman var som vanligt morgontrött och när klockan var 10 över 8 och Nini och Kalleman stack iväg mot skolan hade Herman varken ätit frukost eller fått på sig kläder. Välling hade han lyckats få i sig men det räcker inte riktigt. Jag lyckades få i honom 2 våffelbitar med ost på och en clementin. Jag veeeeet att det är onyttigt men hellre onyttig frukost än ingen frukost? Eller? Å han åt juh faktiskt en clementin också, det är i alla fall nyttigt!! Fick även på honom hans kläder utan större komplikationer.
När Nini kom tillbaka blev han såklart omedgörlig igen, jag lyckades få på honom sina utekläder (ull-ställ) men lyckan var då inte lång. Han ville då inte ha på sig nått ull-ställ, varken ull- eller fleece-ställ och elefanttårarna kom. Jag klarade mig ifrån att skjutsa honom, Nini tog hand om det.
Så jag gick ner till min bästis tvättmaskinen istället.. =P Har tvättat och strykigt (strykt?) och gått upp med kläder fram tills nu och nu tänkte jag ta och slappa lite med en film och varm choklad. Känner att jag behöver det idag! Så skönt att jag kom i säng tidigt igår.

Jag har lite beslutsångest om jag ska kolla på Brokeback Mountain eller I hennes skor (I dine sko på norska). Jag kommer ihåg när Brokeback Mountain kom ut på film. Jag ville så himla gärna se den men ingen annan verkade vilja det. Jag kommer ihåg att jag tjatade på Mathias å André men näää, de ville inte se nån bögfilm! Å nu så är jag typ den enda som INTE sett filmen. Jag som VILLE se den har inte sett den medans de som INTE VILLE se den har sett den...  Orättvist!!!

=P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0