Barnvakt ett par timmar!

Har suttit lite barnvakt på eftermiddagen. Nini hade börjat baka bullar så jag fick avsluta det, dvs jag fick göra det mesta. Hon hade bakat ihop degen, det var shake´n bake, fusk bullar! Hon hade alltså hällt i mjölblandningen i matberedaren, slagit i vatten och lite jäst, låtit maskinen göra jobbet med att baka ihop degen och så hade hon lagt lite plast över under jäsningen. Jag såg till att de jäste klart, sedan rullade jag och Herman dem till bollar, sedan skulle de jäsa i 45 minuter till, sedan penslade jag dem med ägg och hade in dem i ugnen. Gjorde mig dock ingenting, bara bra att ha nått att göra tillsammans med barnen. Eller barnet för Karl Kristian var så inne i sin värld av dataspel att han inte brydde sig om bullarna.

  
Kalleman spelar dataspel och Herman äter clementin!

Efter baket byggde jag och Herman lite pussel sedan fortsatte vi att bygga på tågbanan inne i stuen. Den var stor tyckte Herman. När bullarna var klara och hade svalnat lite tog vi en varsin sådan och då i perfekt tajming kom Nini hem. Så när mamman i familjen kliver in genom dörren sitter båda barnan och jag fint vid bordet och äter bulle. Känns lixom bra att hon får se att dte går bra. Annars brukar det vara så att de kommer hem precis när barnen gråter eller så. Men jag hade tur! Ingen av barnen grät eller vart arg under de 2 timmarna jag passade dem. Skönt!!!

image348
Den stora tågbanan!! =)

Kommentarer
Postat av: AKP

frän tågbana! =)
Verkar som barnen är lite smågnälliga av sig? eller?
Rätt bortskämda kanske? ;P

2007-10-21 @ 18:15:19
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0