Bra lördag!! =)

Vilken bra lördag den här dagen utvecklades till!

Som jag redan skrivit vart det träning och promenad på morgonen, sedan vid ettiden frågade Sara om jag ville följa med henne och "hennes" pojkar pch bowla och äta pizza. Vi bestämde att träffas kvart över tre här vid busshållsplatsen Fredriksborg.

image340
Jag redo för bowling å pizza!

image341
Jag väntar på Sara och co vid busshållsplatsen.


Som bestämt så träåffades vi vid busshållsplatsen. Det var jag, Sara, "hennes" barn Sverre, 12 år, Eirik, 6 år och Sverres kompis Theo som åkte in mot Solli. Där var dte bara några meter till pizzerian/bowlinghallen. det var rätt kul för på övervåningen var det pizzeria och på nedervåningen var det bowling. Det var asmycket folk där och vi kom på att det var tydligen ett barnkalas som håll plats just där. Det var kö på bowlingen. Vi fick kölapp 18 och det var på nr 11.. *suck* Vi satt nere en stund men vi bestämde oss för att äta först eftersom vi skulle ha haft väntat i en evighet annars. Vi gick upp och precis då gick de sista födelsedagskalasgästerna ner för att bowla så vi fick bord direkt och detvart rätt lugnt. Vi beställde in en stor och en liten pizza, 3 olika sorter eftersom man kunde dela på dne största. Tog ett ganska bra tag men när väl pizzorna kom var de goooda! Det var "slicepizzor" och de var väldigt mättande, vi lämnade 2 slice som ingen orkade offra sig för. Rätt så mjycket dyrare i Norge, våran mat kostade 500 kronor, alltså 100 kr per skalle!! Medans vi åt skickade vi ner pojkarna för att dra en ny turlapp utifall att och det var tur för när vi kom ner var det nummer 20, på våran nya lapp stod det 23. Vi väntade en liten stund men sedan vart det våran tur att bowla. Riktigt skoj, 2 rundor hann vi med! Så himla praktiskt var att man kunde ställa in om man ville ha "barnbowling" alltså så att klotet ej kan hamna i rännan. Eirik hade så, vi andra körde vanligt! =) Bowlingen var ännu dyrare, 600 (!!!) kronor blev dte för oss 5 personer i en timme.. Helt otroligt!!

  
Sara och Eirik             Eirik bowlar           Sverre och Eirik

När vi var klara tog vi bussen hem åsså följde jag dem hem. Där kollade vi på film, "Blades of glory". Jag och Sara var trötta, Sverre tyckte det var lite roligt för klovkan var bara halv 10! Haha! Trötta en lördag halv 10!! =)
Strax efter 10 gick jag hem å pratade lite med Nini och Kristian som satt uppe i köket och hade ätit god fisk. Nini sa att det fanns mat kvar så om jag ville fick jag bjuda över Sara på lunch imorgon. Så snällt! De sa också att de var väldigt nöjd med veckan som gått och att de tyckte att jag var trevlig och skötte mig bra! Så snälla verkligen! Känns verkligen bra att höra att de är nöjda med mig! Är så svårt ibland att veta om man gör tillräcklig osv.

Kort sammanfattat: EN BRA LÖRDAG!
Men snart vill jag festa och gå ut här i Oslo! =)
Vill hem till dex också, vet inte hur jag ska göra... *suck*

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad söta dom är mina "gamla" pojkar. Men Eirik har blivit så stor. Ha hade ju precis fyllt 4 när jag var där. Ganska stor skillnad. kram

2007-10-21 @ 16:28:35
URL: http://fridahenningsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0