Bröd!!

Här i Norge äter de sjukt mycket bröd. Nini kom hem med två stora påsar bröd idag som jag paketerade och stoppade i frysen. Det går minst ett stort bröd per dag här. Först frukost, oftast äter dock ungarna knäckebröd eller flingor. Sedan äter barnen brödskivor till lunch i skolan och barnehagen, 7 skivor bröd, 4 till Kalleman och 3 till Herman per dag. Sedan ev. nattamat. Helt sjukt! =P  

image351
11 stycken stora bröd!!



Ikväll har jag tagit hand om barnen och dte har gått så bra! Mitt självförtroende växte bra mycket då jag klarade att både hämta och få hem barnen helt själv idag. Kalleman var också imponerad! "Du kör rätt väg!!". Haha!

Hemma satte sig Kalleman vid pc:n en sväng och spelade spel. Egentligen får han bara spela på lördag coh söndag men vad fasne, han får väl spela i 20 minuter tills middagen är klar tänkte jag. Herman var förvånansvärt lugn. Han satt i trappen och lekte med sin mjukishund Vovva. JAg måste gå dit och kolla om han var sjuk elelr nått för han satt så still. När fiskekakorna och pommes fritesen var i ugnen så fivk vi besök. Sara och hennes kompis från Sverige tittade förbi en sväng. Mycket trevligt! =)
Vi åt och barnen skötte sig bra, de åt bra och de dukade av. Eller ja, Kalleman dukade av... =P Sedan kollade de på barntv, lyssnade på barnradio, badade och sedan var det nattamatdags. De åt och sedan borstade de tänderna och så var dte godnattdags. Läste en bok för Herman, sjöng lite å sen somnade han. Läste en bok för Kalleman, sjöng lite, han lärde mig "trollmor" på Norska. Ungefär lika, de sjunger halen eftersom det betyder svans men annars är låtarna nästan exakt lika.
Nästen precis när jag stängt dörren till Kallemans rum kom Kristian och Nini hem. Tror de tyckte det var bra att barnen var i säng. Klockan var halv 9 och det är helt okej tycker jag.

Imorgon ska jag till Sara på lite partyparty! =) Jobbar inte förrens på kvällen på lördag så det blir greit som man säger här i Norge. Det är skoj att ha något att se fram emot! =)

Den här veckan har gått så sjukt snabbt! I den här takten är jag hemma väldigt snart...

Kommentarer
Postat av: AKP

hehe ja, som sagt, dom å sina j-la brö´skiv :P

2007-10-25 @ 22:13:48
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0