Bygdöy!

Andra morgonen är avklarad här i Oslo! Idag var det lite kämpigare vid frukosten för Herman var på en aning dåligt humör. Vi kom i en liten dispyt då jag öppnade hans yoghurt, det skulle juh han göra själv. Så han ställde sig i kylskåpet (ja, i) och ville ha en ny. Jag försökte att få han att komma tillbaka till bordet och lockade bl.a. med att han kunde få hälla i den i tallriken själv men det hjälpte inte. Som tur var så kom Karl Kristian på den smarta idén att sätta tillbaks locket, dvs lägga locket på yoghurten. Herman fattade aldrig att det inte satt fast å som tur var så blev han på bra humör igen. Kalleman du är en pärla!!
Kalleman behöll dock inte sin stjärnglans under hala morgonen för när han hade tagit på sig sin tröja så var den alldeles för kort i ärmarna. Det visade sig vara Hermans tröja så Nini gick upp på guttarnar rum och bytte. Då blev Kalleman på dåligt humör eftersom han missat lektid pga. att Nini lagt fram fel tröja.
Det är inte lätt alltid!

image328

Nu har de åkt iväg till skolan och barnehagen och jag misstänker att jag kommer få skjutsa dem imotgon, något jag är väldigt nervös över. Jag är nämligen inte säker på om jag hittar! Nini får väl fälja med första gångerna antar jag.. =// Pojkarna går juh inte i skola och barnehage här på Bygdöy, de går på Snaröya, dit familjen ska flytta och det är en liten bit. Kallemans skola ska jag nog hitta för dne ligger rakt fram så att säga, men för att komma till Hermans barnehage måste man åka upp på en mindre väg.

Nu har jag precis sminkat mig och fixat håret (plus tagit ur en tvättmaskin) så nu ska jag ta på mig lite anständiga kläder och bekanta mig med Bygdöy. Man kan juh inte springa runt i mysbyxor hela dagarna.. =)
Jag funderar på att binda ett snöre i grinden på familjens hus så att jag hittar tillbaka sen när jag ska hem.. *skratt* Mitt lokalsinne är lika med minus 120 och jag vill INTE tappa bort mig här!!

Håll tummarna för att jag inte ska gå vilse är ni snäll! =)

Kommentarer
Postat av: AKP

haha ja har oxå lokalsinne som en fiskpinne..
som ja brukar säga :P
hua hua

2007-10-16 @ 11:31:34
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-10-16 @ 12:58:57
URL: http://www.FashionWay.se
Postat av: Frida

Hej! Men vilket sammanträffade. Såg dina bilder. Jag var barnflicka hösten 05 hos familjen Spetalen några hus ifrån där du är barnflicka nu. Jag umgicks lite med tjejen som var barnflicka i samma familj som du! Kul.. så jag kände igen "dina ungar" på bilden!! Oj vad jag saknar bygdöy. Har du nyss kommit dit? Vill du veta nått, hör av dig. Kram

2007-10-16 @ 15:20:40
URL: http://fridahenningsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0