Fy...

Var nyss in på Anna-Karins blogg och hon skrev om cancer... (akp.blogg.se)

Det är en sån hemsk skjukdom. Å den tar så otroligt många människors liv! De flesta känner någon som haft cancer. Min syster dog i cancer för lite mer än ett år sedan. Hennes startade antagligen i magen, hon hade så mycket att läkarna inte var säker, och spred sig sedan vidare till livmodern och levern. Hon fick operera bort livmoden och de tog även bort 7 kilo cancersvulster som legat i hennes kropp. Hon var så sjuk på slutet att man knappt kände igen henne. Min glada, pigga och pratglada storasyster förvandlades till en blek, mager kropp i en säng som nästan inte orkade prata. Så oerhört smärtsamt att se. Hoppet tvingade en att tro att det skulle gå bra men det gjorde det inte. En vecka efter att läkarna berättat att hon inte hade lång tid kvar somnade hon in. Klcokan 7 på morgonen den 23 september 2006 förlorade Fredrik, Stefan, Moa och Jon sin mamma.

image318

Jag hörde mamma prata i telefon igår. Hon berättade för kvinnan på andra sidan luren att hon går till sitt barnbarns, sitt barns och sin mors grav. Jag tyckte så synd om min mamma då!

AKP länkade till en bloggsida som jag också länkar vidare till. Det är Livs blogg. Hon är 20 år och har bröstcancer och hon har bestämt sig för att somna in imorgon klockan 20:00. Så hemskt!

http://colourfulmiracles.blogg.se/

Avslutar med att citera Anna-Karin

"och ..du cancer, jag vill bara säga: "JAG HATAR DIG!""


image317

Kommentarer
Postat av: AKP

Tack för att du också uppmärksammade detta idag!
Jag håller med dig i det du skrev .. och har skrivit ett till inlägg!
KRAM på dig tjejen!

2007-10-09 @ 19:27:19
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Victoria

Starkt att du orkar berätta! Det är en viktig fråga som måste uppmärksammas ännu mer. Alla tankar till dig med fler.

2007-10-10 @ 01:10:40
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Caroline

Hittade hit till din blogg.. började även läsa lite äldre inlägg som de här.. usch, vart alldeles tårögd. =(
Hemskt, man kan fortfarande ibland inte riktigt fatta de som hänt.

2008-04-16 @ 14:56:49
URL: http://carolinejonsson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0