Så skoj!!

Har precis kommit hem från praktikantträffen och det var så skoj att träffa lite andra svenskar!

Klockan 18:00 gick jag ut till busshållplatsen som ligger på gatan nedanför "mitt" hus. Bussen gick inte förns 10 över men jag ville vara säker på att inte missa den. Såg att det går bussar var tionde minut, mycket bra!! Hoppade på, köpte ett flexkort (typ stämpelkort) och dte första jag gjorde var att glömma att stämpla det. Var juh en apparat som man skulle stoppa in kortet i, såklart! Men men, det var ingen kontroll så jag sparade 20 kroner då.. hehe! Kom fram till nationalteaten där jag skulle möta Caroiline och nå fler tjejer och väntade i kanske 10 minuter sedan hittade vi varandra. Det var Caroline, som varit här en månad, Sara, som varit här 3 månader och Carro, som varit här 2 veckor. Från Nationalteatern tog vi spårvagnen en station.. (HAHA!!) En station lixom, sååå onödigt men de kunde inte vägen... Sen gick vi resterande biten till Svenska kyrkan där mötena hålls och jag hade aldrig hittat dit utan dem. Det var inte speciellt svår väg egentligen men den låg på en bakgata och skylten var miniliten. Vi kom dit 10 i 6, perfekt! Fast han som skuklle hålla föredraget höll då inte tiden, han började typ 20 över.. *suck* Det var väl nästan 20 tjejer och 2 killar där. Mycket trevligt. Så kul att höra lite svenska! =)
Efter föredraget som handlade om hiv/aids så var det fika sen var det dags att bege sig hemåt igen. Jag och Carro skulle båda tillbaka till Nationalteatern så vi frågade Ullrika (tror jag jon hette) om vägen. Hon är typ ledare eller vad man ska kalla det. Hon ritade en jättefin karta *hosthost* men vi lyckades tyda den och tog oss till våra bussar. De kommande två veckorna är det film som står på schemat. Ska bli skoj med!! =)

image334
Carl Johans gate, där gick jag ikväll! =)

Nu ska jag försöka att sova, komma i säng i tid för en gångs skull... =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0