Skattemyndigheten!

Idag har jag varit duktig och varit in och fixat Norskt personnummer och anmält mig till skattemyndigheten. Jag och Nini susade iväg efter frukosten och efter att hon lämnat Kalleman. Kommer inte ihåg vart dte låg men dte var en bit bort. Jag hade tur, dte var inte så jättemånga före mig. Har hört kräckhistorier om människor som fått vänta i flera timmar och när de äntligen kommit fram fått göra om allt och fått vänta mer. Jag hade redan fyllt i de papper jag skulle, Nini var en pärla och hjälpte mig med det. Jag kom dit halv 10 och fick vänta i ca en halvtimme innan dte blev min tur. Det var ingen fara eftersom jag ahde med mig en bok som jag läste under tiden. Väl framme så hade jag bara missat några saker som killen bakom disken hjälpte mig med. Han var verkligen supertrevlig! Tjejen som satt i andra kassan verkade inte alls lika hjälpsam. Han sa att jag var den andra svensken med ett von efternamn som varit där idag.

När jag var klar så skulle jag ta tunnelbanan till Nationaltheatre och bussen därifrån till Bygdöy. Hittade t-banan på en gång men fick lite problem när jag skulle lösa biljett. Jag frågade en snäll gubbe om hjälp å han visade mig vad jag skulle välja och vilken väg jag skulle gå. En annan man berättade att alla spårvagnar går till nationaltheatre och dte är perfekt! Därifrån hittar jag lätrt hem, där har jag åkt ett gäng gånger nu. Nationaltheatre är vid Karl Johan gatan i centrum. Behövde bara vän ta 1 minut vid bussen, så skönt! Trodde inte att jag skulle vara hemma före klockan 11 i alla fall. Det här gick juh riktigt bra!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0