Norge!

Okej, nu är det dags att kläcka nyheten här också!

image266

Detta har gått FORT!
I tisdags var jag inne på arbetsförmedlingens hemsida och kollade på lite aupairjobb i Norge. Jag fick sån inspiration och tänkte att nu j*vlar är det dags att röra lite på sig. Det har redan gått 3 år sen jag tog studenten och nu vill jag hitta på nått annat än att jobba på Preem. Så jag skickade iväg 3 ansökningar. Jag tänkte att jag får väl svar om en vecka eller så...

Samma dag fast på kvällen hade jag fått ett mail från praktikantförmedlingen och de ville att jag skulle komplitera med en bild, betyg och referenser som de kunde ringa till. Jag svarade morgonen därpå, alltså i onsdags. Bild kunde jag skicka och 3 referenser men jag har ingen scanner så jag erbjöd mig att faxa eller skicka betygen per post till dem. Ungefär 1 timme senare ringer det upp en asgullig kvinna till mig ifrån förmedlingen. Hon pratar på och berättar lite och föreslår en av familjena som hon tror jag skulle passa bra i. Sen bestämde vi att hon skulle höra av sig till den familjen och berätta att jag är intresserad. SHIT tyckte jag! Allt gick juh så himla fort! När samma kvinna en halvtimme senare ringer mig igen och berättar att hon pratat (PRATAT) med mamman i familjen och att hon vart jätteglad så vart jag lite halvt chockad! Kan det gå såhär fort lixom!?
På onsdagkväll fick jag ett mail av mamman, Nini, där det stod såhär:
"Hei Madde,
jeg har fått din ansøkning av Praktikantformidlingen.
Jeg kommer til å forsøke å ringe deg i morgen.
Jeg gleder meg til å snakke med deg.
Vennlig hilsen Nini
"
På torsdagkväll ringde Nini till mig och vi pratade i 20 minuter. Supergullig mamma!! Så vi bestämde att jag ska åka och hälsa på dem innan jag börjar jobba så vi får träffa varandra lite innan. Så antagligen ska jag till Norge till helgen och hälsa på familjen jag ska jobba hos!!
Helt otroligt vad fort detta gått! Ska bli så himla kul! Detta innebär att jag måste säga upp mig på måndag..

Jag är alldeles exalterad!!

Kommentarer
Postat av: AKP

MEN Va skoj!!!!
VART i Norge? :)

2007-09-08 @ 10:54:12
Postat av: Mikaelac.blogg.se

Men gumman va SKOJ! så du ska till norge nu?? men gud va KUL! hur länge ska du vara där? vad tycker killen om detta? hehe. puss gumman och GRATTIS till nya jobbet:)

2007-09-09 @ 15:40:06
Postat av: Lina

Men åh, shit vad roligt, vad avis jag blir!!!! :D :D :D :D

2007-09-11 @ 07:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0