Chocolate-Chip Cookies

Inte bara för eran skull, även för att jag ska kunna baka dessa godingar i Oslo, lägger jag ut detta recept! =)
CHOCOLATE-CHIP COOKIES!
(25-40 stycken beroende på storlek)
Du behöver:
3 dl mjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
190 g smör (jag brukar ta 200-210g)
4½ dl farinsocker
3/4 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
6½ dl havregryn
350 g grovhackad mörk blockchoklad (jag brukar ta 300 g 70% choklad)
Gör såhär:
Blanda mjöl, bikarbonat och salt i en skål.
Blanda farinsocker, strösocker, vaniljsocker och smör i en annan skål tills det blir krämigt.
Vispa äggen lätt. Häll i äggen och havregrynen. Rör om. Tillsätt mjölblandningen och arbeta väl för hand. Rör till sist ner chokladen. Klicka ut kakorna på smord plåt.
Grädda den  i 150-180 grader i 8-12 minuter beroend på storlek.
Receptet kommer från boken "Rosendals Trädgårdscafé", Monica Ahlberg. En underbar receptbok!!

Kommentarer
Postat av: Fiski

dom ser jäkligt goda ut! :D

2008-08-31 @ 20:52:42
URL: http://humanerror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0