Tillbaka till vardagen!

"Det är vardagen i Samhället som är det jobbiga"
Det sa Gylf-Anders till mig en gång. Jag vet faktiskt inte riktigt om jag håller med honom där...

Jag kan juh börja med att förklara vem Gylf-Anders är för er som inte känner till honom. Han bor i Ljusdal och är rätt ökänd där faktiskt. Förut så var han lite aggressiv och många var lite rädda för honom men nu så är han för det mesta på bra humör och inte alls lika arg. Antar att han fått ett litet lyckopiller i sin medicin =)

Jag är i alla fall tillbaka på Bygdöy nu och har avklarat mitt första arbetspass efter julferien. Morgonen var väldigt ovanlig faktiskt. Nini och Herman är kvar i deras fjällsstuga så det är bara Kristian och Kallemann hemma. Kristian är sjuk så jag och Kallemann fick klara oss själva imorse. Jag passade på att slänga om rutinerna lite och klädde på honom innan frukosten. Han grät lite å klagade på att han var sulten men efter att jag hjälpt honom på med de första plaggen klädde han sig själv sen. Fasen ungen är 6 år å ska väl för sjutton kunna klä på sig själv! Han var väldigt trött och det kan jag förstå, alltid jobbigt att kliva upp tidigt när man är ovan det. Men han var faktiskt på väldigt bra humör medans vi åt frukost och han borstade tänderna, fixade till håret och klädde på sig ytterkläderna helt själv. En riktigt flink gutt var han!
Jag skjutsade honom till skolan i min bil idag. Det är larm på garaget och jag har aldrig larmat av någon gång åsså vart jag osäker pöå vilekn knapp man skulle trycka på efter man slått koden. Jag orkade inte gå in och fråga Kristian så jag satte Kallemann i min bil istället. Vi sjöng "barnas superjulrock" i bilen och det var inga problem att lämna honom på skolan. Han kan juh bara han vill den där killen! =)

Vart förvånad när jag kollade in i tvättstugan och såg att det inte alls var mycket tvätt. Det var endel strykning men jag hade väntat mig proppfyllda tvättkorgar och ett berg av strykning. jag vart glatt överraskad. Jag vart också väldigt glad när Shella, deras städerska, nyss kom. Det betyder att jag inte behöver dammsuga imorgon! =) =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att höra att du har kommit fram ordentligt! :) Synd att vi hann ses så mycket, men vi får ta igen det nästa gång istället! :)

Nu har jag också skaffat en blogg :) Händer inte så mkt där än, men det kommer förhoppningsvis :)

2008-01-03 @ 11:13:24
URL: http://sarajuhlen.blogspot.com
Postat av: Karin

Ja, det e alltid skönt att få komma hem, även fast jag bor kanske bara ngr kilometer från min pappa så är det nå visst att komma hem, man kommer ju egentligen hem "på riktigt" =)
Men det e skönt o komma bort därifrån också =)

2008-01-03 @ 13:32:19
URL: http://nummel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0