Update!

Tjohoo! Äntligen bloggdags!

Den här veckan har det varit full fart på mig förutom när jag vid 22 varje kväll stupat i sängen. Jag har jobbat 8 till 18 varje dag förutom måndag och idag då jag slutat 16. Snacka ovant att jobba "ordentligt" igen. Hade sjukt ont i fötterna på tisdagen kan jag berätta, jag är juh inte van att stå på stengolv 10 timmar om dagen lixom... =P

Mitt jobb består utav att stå i charken på Delins i Färila. Efter nån timme på måndagen så var jag inne i rutinerna och servade kunder med "kôrv", skinka, ost å allt annat som finns där. Riktigt kul är det! Trots att jag jobbat mycket denna vecka och även ska jobba några timmar imorgon så har dagarna gått fort. Riktigt skoj att få arbeta med kundhantering igen, jag tycker verkligen om att möta människor!

I torsdags körde jag och Sara det första träningspasset på pace. Jag trodde inte jag skjulle klara av att gå varken igår eller idag emn jag känne rinte så mycket. Jag borde ha mer träningsvärk än vad jag har eftersom det var 3 veckor sedan jag tränade ordentligt. Vette sjutton om jag tog för lite vikter eller om jag har aå pass bra grundkondition. Ikväll ska jag köra ett pass till men funderar på att bara köra kondition eftersom jag ska träna med Sara imorgon. Så kan hon och jag ta styrkan tillsammans. Kanske väljer ut några utav maskinerna om dte är lite med folk.

VÄRSTA dialekten har jag fått av att jobba i Färila också. Det är "kôrv" å "präcki´kôrv" å "enanna" å massa fler dialektord som konstant flödar ur min mun. Kommer på mig själv hela tiden att det låter konstigt eftersom att min Norrländska blev lite undantryckt under Oslotiden. Då vet jag inte riktigt vad jag pratade, en blandning av det mesta tror jag.. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0