Hanekam!

Idag var Kallemann och Herman hos frissan för att fixa till sina pottfrillor...

Herman är jättesöt i sin pottfrilla, är man 3 år kan man faktiskt ha det. Men Kallemann som är en sån tuff kille skulle juh ha haft en annan frisyr! Han vill ha kortare med uppåtlugg och det skulle han vara så fin i men än så är mammas vilja starkare och det kommer nog bli pottfrilla ett bra tag till...

Men idag så var det jag som följde med dem till frisören för Nini och Kristian är nämligen på Hankø och kommer inte hem förrns imorgon. Jag skulle aldrig våga trotsa Nini och klippa Kallemann i en tuffare frisyr men jag kan tillåta lite mer "styling" hos frisören. I vanliga fall brukar han komma hem överlycklig men en liten klick gelé i luggen så den står åt sidan eller lite uppåt men idag slog vi på stort jag, Kallemann och frissan!

När han satt där i stolen sa han "Jag vill ha hanekam!", varpå frissan tittade på mig och jag instämde med Kallemann att hanekam vore väl tufft! Hanekam är alltså en tuppkam.. Sagt och gjort, frisören börjar tupera och spraya och jä...klar (höll på att svära där, IKKE LOV!) vad fräckt det blev! Det var en superduperlycklig gutt som hoppade ner från frisörstolen när han var klar.


Världens tuffaste gutt!

Efter lite lek vart det dags för våran middag som bestog av fiskgratäng till gutterna, lax till mig och massa melonsallad. Killarna åt bra och eftersom de inte skulle bada och vi hade god tid så hade vi lite "disco" inne i köket. Jag klickade in på youtube och letade fram gutternas favoritlåt, "Who´s da man" (Zlatan-sången) som vi poppade på hög volym. Hittade en verision där man får se Zlatan spela och nu är han Kallemanns största idol.

Citat av Kalleman:
"HAN ER JU KEMPEGO PÅ FOTBOLL!!!"


Gutterna iaktar noggrannt Zlatans minsta rörelse!



Fotbollskillar!


Kommentarer
Postat av: AKP

coooooooolt =))))))

2008-06-17 @ 23:43:56
URL: http://akp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0