Familjegrupp!

I Kallemanns klass har de något som heter familjegrupper. I varje grupp är det 4 eller 5 barn och varje måndag turas vart och ett av barnens familjer av att vara värdar. Idag är det våran tur, så idag har Kallemann med sig Karsten, Ane och Pernille med sig hem. De är egentligen 5 i hans grupp men Noruld (eller nått sånt) var bortrest. Nini hämtade dem så de var hemma till klockan 4 och medans jag hämtade Herman på barnehagen så läste Nini läxor med dem. Rätt glad att jag slapp det faktiskt, även om det gick bra. Efter läxorna gick barnen ut och lekte medans jag och Nini gjorde iordning inför middagen. Jag skar upp skinka, paprika, tomater, svamp och ost åsså hade vi pitabröd så barnen fick göra sin egen pizza. Det blev en hit! Ane och Pernille tyckte det var så göy så de gjorde Hermans och min pizza med. Det vart faktiskt gott också! Pitapizza!!

Nu sitter barnen och kollar på barntv medans föräldrarna ska fika, men det är bara 2 föräldrar som kommit, vi väntar på 2 till. Eller i alla fall en till, Karsten snackade nått om att han skulle åka med Pernille hem. 
När föräldarna fikat klart ska jag bada Kallemann och Herman och sedan natta dem. Nini ska jobba ikvälll eftersom hon har planerat inför familjegruppen idag...

Ska försöka mig ut på en kvällspromenad ikväll efetrsom det inte blev nån träning idag på förmiddagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0