Ja, vi elsker

Nu är vi inne i maj vilket betyder att Norrmännen redan börjar träna inför 17 maj.

Idag var Kallemanns läxa att sjunga de 2 17 maj sångerna som hans klass/skola ska sjunga. Den ena var en omgjord låt där de tagit en traditionell melodi och satt dit ny text. Jag försökte mig inte ens på den.. "Den här får du sjunga med mamma!" sa jag. Den andra var Norges nationalsång "Ja, vi elsker". Den har jag juh hört några gånger man jag kan den absolut inte!! =// =// Men smarta jag drog igång youtube och letade fram den där. Sedan sjöng jag å Kallemann den 4 gånger, så nu kan snart jag den med! =) =)



Jag hittade en version där Carola sjunger! =)

Ja, vi elsker dette landet,
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet,
med de tusen hjem.
Elsker, elsker det og tenker
på vår far og mor
og den saganatt som senker
drømme på vår jord.
Og den saganatt som senker,
senker drømme på vår jord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0