Första jobbdagen!

Igår var alltså min första jobbdag...

Satte mig på trikken med en ljudbok i öronen, fasen vad mysigt det är, riktigt avslappnande! Resan till CC Vest tar ca 25 minuter, igår tog det lite längre tid eftersom norrmännen håller på att bygga om på vissa av trikkspåren. Jag hann i alla fall fram i tid som tur var.

Inne på Pytt & panne möttes jag av Lillian, min chef, som jobbade. Hon gav mig en arbetströja och visade mig vart jag kunde hänga av mig jackan osv. Hon visade mig också kassan, å den var inte alls svår! Sedan fick jag min första uppgift, att skylta om i butikken. Jag bytte säkert 20 skyltar, med hjälp av en stege klättrade jag mot taket och bytte från den galma till den nya skylten. Tog även hand om några kunder under den tiden, frågor och betalningar. "Har dere soppkniv, helst en orange?"  var det en kund som frågade. ÖÖÖÖÖH? Hur ska jag hitta en svampkniv här.. Finns HUR MYCKET grejer som helst! =)

När jag var klar med min första uppgift kom varulevereringen precis. Perfekt tajming, jag fick en egen pall som jag plockade upp saker från. Mest ljus och servetter å sånt men även stekpannor, kastruller och glas.

När det var dags för lunch så fanns det ingenting att värma min mat i. Norrmän käkar juh typ bara brödskiv till lunch, min chef åt yoghurt den dagen. Tänk att det är 6 stycken som jobbar där och ingen äter varm mat till lunch! Min chef var i vart fall en ängel och tog en micro från butikken och intallerade den i lunchrummet. Så nu, tack vare mig kan personalen på Pytt & panne äta varm mat till lunch om de vill! ; )

Klockan 15:00 kom en medarbetare till, Steffen. Han var rätt cool för han skulle plugga till pilot i USA snart. Trevlig och väldigt social kille, rätt söt också.. ;P Bäst var när våran chef, Lillian, klockan 16:00 gick hem för dagen. Det första Steffen gör är att dra av sig arbetströjan för han tyckte att den var så ful. HAHA! Men han sa att den vi hade på oss nu inte var lika hemsk som många andra. Man byter nämligen tröja beroende vad det är för kampanj. Den vi har nu är brun med grönt och rosa tryck (har jag för mig) men han berättade om förfärdliga rosa tröjor osv.

Klockan 18:00 fick jag lov att avsluta min arbetsdag. Jag tyckte att den gick väldigt bra, å det tyckte Lillian med. Innan hon gick hem för dagen berättade hon att för de flesta brukade det ta ca 3 veckor att lära sig kassan. Hur lång tid tog det för mig? 3 minuter? =) Hon var nöjd och jag var nöjd!

Idag jobbar jag från 12 till 20, Steffen jobbar inte idag så jag kommer få träffa en ny medarbetare idag. Spännande!! =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt att läsa om första dagen! Kul att det gick så bra!! :D

2008-09-16 @ 09:44:28
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0