Nu är vi på gång!

Tog en slags sovmorgon imorse...

Anser faktiskt att kvart över 9 är sovmorgon! Låg och drog mig i sängen i en halvtimme innan jag och André begav oss för att köpa lite frukost.

Klcokan 12 träffade vihyresvärden Stein och skrev på kontraktet för lägenheten. Liten och vimsig gyubbe men jag gillade honom, han hade humor och var snäll. Vi gick också till banken jagm André, David, Stein och Kristin som bodde där före oss. Vi skulle avsluta Kristins depositionskonto och starta "mitt". Tjejen som hjälpte oss gjorde helt fel. Hälften av Kristins pengar skulle hon ha och hälften skulle David ha till våran deposition. Tjejen satte in alla pengar på Kristins konto och så vart det en massa strul. Vi fick byta till en annan kass aoch en kille som skulle fortsätta hjälpa oss. Han fick ringa till banken och stoppa överföringen och allt tog så sjukt lång tid. Stein vart mycket sur på bankens kompitens och när killen på banken påstod att Stein sagt att alla pengar skulle in på Kristins konto vart vi alla irriterade för dte hade han verkligen inte gjort. Servicen är fasen den värsta jag varit med om. Både tjejen och killen var sura och betedde sig asdåligt. Kristin berättade att när hon startade sitt konto hade dte tagit 10 minuter. Vi var på banken i en och en halv timme.

När det väl löst sig med banken så gick vi hem för att käka lite lunch. Egentligen hade André och jag tänkt åka till skatteetaten och anmäla oss men det hann vi inte pga att dte tog så lång tid på banken. Vi ordnar det imorgon!

Istället för skatteetaten började jag och André att söka en massa jobb. Mitt första jobbs om jag sökte var på en blomsterbutik och sedan hittade jag en affär osm säljer köksredskap och sånt. När jag skulle skicka ansökan till pytt & panne som köksaffären hette märkte jag att jag höll på att skicka Andrés CV istället för mitt. Gick in och kollade på mina sända mail och såg att jag faktiskt skickat Andrés CV till blomsterbutiken! HA HA HA! Fick sända ett till mail med det riktiga CVt... =)

Vid 5 tiden gick vi för att fixa norskt mobilnummer och det gick väldigt fort. Så nu har både jag och André norskt nummer, våra nummer är nästan likadana, skiljer bara på en siffra! Rätt behändigt!!

Tog sedan en buss ut till Grorud och Wigdis där mammi och pappi är. Åt middag där med dem och snackade en massa. Wigdis tyckte jättemycket om André! =) När vi skulle åka hem så lyckades vi hoppa på t-banan som gick åt fel håll. Hoppade helt enkelt av på nästa hållplats och bytte t-bana. Riktigt fräscha tåg har de här i Oslo! Inte nå skräp eller uteliggare! Mycket bra!!

Nu ska jag ta och sova för imorgon ska jag och André upp kockan 8!

Haaa deee! =)


Mamma, pappa och Wigdis på 17 maj!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha vad roligt :) kanske André får jobbet på köksaffären :D

Lycka till med jobbsökandet, saknar dig här hemma!

2008-09-03 @ 10:24:44
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0