På osterhaus!

Just nu ligger jag i min säng i mitt rum i Osterhaus och bloggar...

Klev upp klockan 5 imorse, duchade och gjorde mig iordning samt packade det sista. Klockan 6 började vår bilfärd mot Oslo. André och jag satt bak och slappade medan pappa körde och mamma satt fram. Bilresan gick förvånansvärt fort och bra. Lite tidningar, bra musik och en kortlek kan ta död på många timmar. =)

Vi var framme vid halv 2 tiden och efter några varv lyckades vi hitta en parkeringsplats, dock en bit från våran lägenhet. Vi tog en varsin karton och spatserade upp mot vårt frammtida hem. När vi kommer upp så märker vi att ingen är hemma. För att göra saken ännu jobbigare så har mitt batteri i mobilen dött vilket gör att vi inte har några nummer till varken Sara eller David. Jag lyckades få ta i en väninna till mamma som letade upp Davids norska nummer på gulesider.no men tyvärr så var det hans gamla nummer så det sket sig också. Kom på att jag skulle skicka ett mess till 118118 för att få tag i Saras mammas nummer men det var assvårt att skriva mess från mammas simenstelefon. Mitt i knapprandet så kommer dte någon upp för trappen och det var David! Jag vart så himla glad! Å värsta turen hade vi haft också för han hade tänkt gå och träna och då hade han varit borta flera timmar.. =//
Men nu var han här så vi kånkade in alla våra grejer och kånkade ut allt skit som skulle slängas. DET var ett träningspass kan jag lova eftersom vi bor på tredje våningen. Svetten rann när vi var klar...

Mamma och pappa begav sig vidare till Romsås där Wigdis bor och jag och André satte igång med städningen på en gång. Lyckades få till det någorlunda bra på en gång.

Sara bjussade på mat, spagetti och köttfärssås och det var så himla gott! Jag, André, Sara, David och Niklas åt tillsammans och det var så trevligt så!

Efter maten blev det en snabbdusch och sedan tog vi gratisbussen till IKEA. Shoppade lite saker till våran toalett plus lite saker som man behöver, typ tvättkorg, och sånt!

Nyss tog jag, André, Sara och David oss en kvällsfika och satt och pratade lite över morgondagen och jobb. Nu ligger jag och André på en varsin sida av vårat rum och datanördar oss.
Mer update imorgon! =)


André med sin PC!

Kommentarer
Postat av: Mikaelac.blogg.se

ja heeelt sinnesjukt!

2008-09-02 @ 09:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0