Home sweet home!

Borta bra men hemma bäst!

Jag kan knappt fatta att jag faktiskt sitter i min säng hemma på Böngatan och bloggar nu. Jag har längtat så otroligt mycket efter den här stunden så det knappt känns riktigt. Det är som när man bara väntar på att man ska vakna ur en riktigt bra dröm. Inte för att jag inte har det bra borta i Oslo, trivs kempebra i Oslo med, men det var så himla längesedan jag var hem nu. 3 månader utan mamma och pappa är jobbigt för mig!

Resan hem mot Ljusdal startade imorse klockan 5 när jag vaknade av att André var i köket och diskade. Förstod först ingenting och trodde det var David som var där och att jag hade försövit mig. Som tur var var klockan inte 7 utan just 5. Låg kvar i sängen till halv 6 då jag klev upp. André hämtade våran tvätt som inte blivit tvättad utan maskinen hade för andra gången stannat på läge 2 och allt var dyngsurt. Såklart att det skulle vara idag när vi absolut inte hade tid. Lyckades vrida ur tvätten en aning och hänga den ändå. Vi käkade lite frukost, packade det sista och satte oss i bilden. jag körde första rundan. Först vart dte ett besök på Andrés jobb och vi lämnade Shellstationen på Grorud strax efter klockan 7. En bit efter Torsby tog André över och körde, själv somnade jag en stund.
Jag vaknade av att André var hungrig och föreslog McDnalds. Åt en McFeastburgare, André slog på stort med 4 cheeseburgare (eller var det 5?) och en strips...  Sedan fortsatte vi vidare.
Vi tog Loosvägen fast vi egentligen hade tänkt åka över Bollnäs. 5 mil hemifrån bytte vi återigen sida och jag körde hem sista biten. Vi var hemma vid halv 2 och shjit vad skönt det var. Helt plötsligt hade man nästan hela eftermiddagen på sig trots att man kört från Oslo.

Jag, mamma och pappa tog oss en promenad bort till farbros Hasse och hans sambo Pia för att kolla på deras hus som pappa hjälper Hasse att fixa med. Det var jättefint! Jag kände knappt igen mig. Ett stort garage hade tillkommit, ny veranda, ny färg och massa mer!

Efter promenaden lagade mamma och pappa fisk med äggsås åt oss. Gud så gott det var! Det var riktigt längesedan någon lagade middag åt mig nu... =P Efter middagen tog jag en låååååååååååååång dusch med hett vatten! Vilken lyx! På Osterhaus räcker varmvattnet knappt till shamponeringen... =P

Nu ska jag faktiskt ta och lägga mig för jag är galet trött, jag kommer sova som en liten prinsessa! =)

PS!
Britney har fixat till sig riktigt bra! Jag vet att det är en hel det retuschering men ändå!



Kommentarer
Postat av: Nette

Välkommen hem till lilla Ljusdal=) Hoppas vi hinner ses nåt innan du åker tillbaka igen.

2009-04-03 @ 08:19:22
URL: http://nettevw.blogg.se/
Postat av: Ronja

det är bara så att borta bra men hemma bäst!

jag skriver under det efter mitt australien besök

2009-04-03 @ 14:13:34
URL: http://storstadskvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0