Jag hatar getingar!

Usch å fy, nu börjar djävulsavkomman geting (vesp) invardera mitt liv... =//



Jag satt här i godan ro och åt min gooooda frukost. Blåbärsgröt med MASSOR (!!) av fäska hallon från mammas trädgård. Seriöst, jag har ätit upp halva burken nu. Mmmmm! =)
I alla fall, så sitter jag där lugnt och fint och äter. Så plötsligt hör och ser jag hur en insekt flyger in genom fönstret. Jag hoppar upp från stolen till stående krigsposition (snarare redo att fly). Den stora fråga är om det är en simpel iriterande fluga eller djävulsavkomman... Vid en närmare titt, en GETING! Jag ryser ända in i öronen när jag ser dem! Jag springer in på mitt rum för att hämta en tidning, på vägen springer jag in i kökspallen så André vaknade säkert till en sväng. Jag rullar ihop tidningen och står beredd att slå ihjäl det lilla livet bara den sätter sig nåntans.
Getingen surrar över min uppätna gröt, över kesella röran, föbi hallonen och krusbären och sätter sig på...... MIN ÄGGMACKA?!? Jag blir asföbannad, ge fan i min macka! Pekar bort getingen och snappar åt mig min macka som jag sedan äter upp medans jag väntar på att getigen ska sätta sig nånstans eller flyga ut genom fönstret som jag öppnat på vid gavel.
Gävulavkomman gör inget av de alternativen, den bara flyger runt...

Tick, tack, tick, tack...

Seriöst?! Bestäm dig! Sätt dig och bli mördad eller flyg ut ur mitt kök och överlev!
Tillslut väljer getingen det enda rätta alternativet, han flyger ut och får förpesta någon annans liv. Själv återgår jag till min frukost, eller det som består av den, mitt thé! Å jag stänger fönstret fort som attan........ 

GOD MORGON!!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Sprut hårspray på den, det brukar jag göra!

2009-08-12 @ 11:09:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha!!! Vad roligt!!!

Tack för dagens första skratt ;)

hur vore det som de kunde sälja någon "getingmördargrej" på tv-shop i stället ;)

2009-08-12 @ 11:44:52
URL: http://darhusetihybo.blogg.se/
Postat av: Madde

Daniel: Jag ska absolut prova med hårspray nästa gång en djävulsavkomma försöker äta upp mi äggmacka.. fast kanske inte direkt på mackan då... =P



Emma: Varsegod! Ja, eller hur!!! Det finns juh sånna där elektriska jäkligt effektiva.. Ska nog införskaffa mig en sån.. =)

2009-08-12 @ 13:47:42
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter som om du tycker om getingar lika mycket som Andreas gör=D Han springer iväg o skriker som en kärring om han ser en. Själv hatar jag spindlar, huah hemska djur.

2009-08-12 @ 17:09:23
Postat av: Madde

Nette: Haha! Låter precis som mig så jag antar att vi är lika rädda... =P Här i Norge finns det galet stora spindlar! Uscha!!

2009-08-12 @ 17:51:44
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0