Bryt upp låset!!

Haha! Hände en komisk grej på elixia idag...

Jag var som vanligt på elixia och tränade hiphop, som alla andra onsdagar. Idag var det dags för en ny koreografi och den var skitkul. Shit vad jag skrattade och dansade. Jag hade verkligen superskoj. Ledaren, Charlotte (uttalas charlottE, med e alltså) är nog den gladaste och spralligaste människan jag någonsin mött. Vilken energi, vilket leende! Man blir på bra humör bara av att kolla på henne. Hon körde hårt med oss fast vi hade kul. Älskar när träning är kul!

Efter passet så märkte jag att någon hade tagit min vattenflaska, ganska säker på att det var killen som stod bredvid för han hade också en imsdalsflaska som vattenflaska. Småskällde lite skömtsamt om det men sedan gick jag och Emma och strechade lite extra efter träningen. Är dte nått som norrmän är kassa på så är det streching. Alla kommer få korta muskler och åderbråck när de blir äldre!

När strechingen var klar gick jag och Emma mot omklädningsrummet och det var då det slog mig. Min nyckel hänger på ensnodd runt min VATTENFLASKA!!! Shit, fan, jävla skiiiiiiit! Vad gör jag nu!? Jag gick bort till informationen och frågade om nån hade lämnat in en nyckel men det hade ingen. Jag och Emma tog oss ett varv på gymmet för att se om vi såg mistern som var misstänkt men nej, han var inte där. Gick tillbaka till informationen och frågade om de hande nån gutt som kund egå in på killarnas omklädningsrum men de hade de inte. Det fanns 3 killar där med 2 av dem hade personliga tränartimmar och den tredje hade ett pass. Attans! Tjejerna i kassan var assöta och hjälpsamma och tyckte jag skulle vänta lite men det hade jag inte tid med. jag gav som förslag att vi kunde klippa upp mitt lås. Sagt och gjort, Emma tog den stora avbitartången och hade sönder mitt lås. Mitt lås vart förstås ödelagt men jag fick mina saker och kunde duscha i vart fall...

Det komiska var att när Emma skulle gå så hittade hon ett annat lås som någon glömt, så jag behövde inte ens köpa ett nytt.. Haha! =)

Jag hade ett vitt men nu har jag ett grönt! =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken otur, kan du inte ha nyckeln till skåpet på armen eller benet, om nyckeln är fäst på en gummisnodd.Ett tips från mej till dej. Puss

2009-02-05 @ 10:24:40
Postat av: Mamma

Middagstipset. Pappas Pastasås:

Finhacka lök,korv i tärningar, fräs lätt i stekpanna, dofta över lite mjöl, rör ner tomatpure eller chilesås ,späd med vatten tills du får simmig konsistens, salt, peppar kryddor som du tycker om, pappa tar gärna timjan.Servera god pasta till.

2009-02-05 @ 12:32:43
Postat av: Mamma

Skriver ner receptet på kakan som jag komponerade ihop när du var liten, och som du vet är den jättegod.

Madeleine-kaka

Drygt 3 dl vetemjöl,(numera använder jag siktat dinkelmjöl)3 tsk.bakpulver 1 tsk vaniljsocker,1 dl strösocker 100 gr mjukt smör 1dl mjölk 1ägg.

Havretäcke: 3 dl havregryn 1 dl råsocker,1 dl dinkelmjöl 1dl grovt hackade nötter 150 gr smält smör.Rör ihop till smulig deg

Fyllning:2-3 rårivna äpplen,kanel

Blanda ihop de torra ingredienserna,finfördela smöret däri,tilsätt mjölk och ägg,rör ihop till smet. Bred ut i rund form,degen är ganska kompakt.

Tilsätt äppelrivet och kanel. Havretäcket sist. Grädda i 175 grader ca 40-50 min.

2009-02-05 @ 12:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0