Drömjobb!

Jag har tråkigt idag, jag hatar att vara sjuk så det blir faktiskt ett till blogginlägg idag...



Hände en liten skum grej nyss... Jag satt och läste vad jag hade för mig för exakt ett år sedan. Alltså mina blogginlägg från januari 2008. Där fanns ett quiz som jag gjort och en av frågorna var vilket drömjobb jag hade. "Ingen aning" hade jag svarat å jag tänkte att vad sjutton man måste väl ha ett drömjobb?! Funderade lite och kom på att jag skulle skriva det här inlägget, var på väg att börja men ändrade mig och gick tillbaka till mina gamla inlägg igen och fortsatte läsa. Bara några inlägg senare så hittar jag ett där jag skriver att jag vill bli talpedagog. "Visst fan, det är juh det jag vill bli!" var min första tanke. Sedan tänkte jag efter och vart lite konfunderad. Lite läskigt att jag hade skrivit dte bara några dagar efter "ingen anig" och också lite skumt att jag gick tillbaka och hittade det...

Jag har aldrig riktigt haft nått drömjobb, när jag var liten ville jag bli frisör, dagisfröken, flygvärdinna och 1000 saker till. Men jag har faktiskt funderat ganska mycket på vad jag ska bli "när jag blir stor" på senaste tiden. Känns som jag har så mycket att göra på så kort tid. Jag vill resa en massa och utbilda mig plus att jag vill ha mitt första barn innan jag fyller 30 eftersom jag vill ha minst 2 barn helst 3. När jag skaffar mina barn vill jag ha ett välbetalt jobb, ett fint hus och bo nånstans där jag trivs och mår bra (såklart). Hur sjutton ska jag hinna med allt det på mindre än 7 år? 7 år kanske låter mycket men jag vet att dte inte är det! Det är snart 5 år sedan jag tog studenten och jag tyckte inte alls det var så länge sedan...

Hur sjutton tar man reda på vad ens drömjobb är egentligen?!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

du är HJÄRTLIGT välkommen på middag!! :D:D

2009-01-08 @ 20:18:14
URL: http://mikaelac.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tack för välkomnandet! :) Sitter på bussen nu och dyler upp i grannlandet vid 6.00 imorgonbitti.

Är arbetsfri för tillfället, ska söka jobb nu när jag är på plats.

Kram

2009-01-08 @ 23:38:49
URL: http://www.thetimeisnow.devote.se
Postat av: Emma

förstår vad du menar... När jag var lite ville jag antingen bli prinsessa eller bonde, eller alt där emellan för all del.. Krya på dej förresten och hoppas du orkade ta dej iväg p åjobbet idag ;)

Kram

2009-01-09 @ 10:29:53
URL: http://tussilagoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0