Uten trikken stopper Oslo!

Jag gick i godan ro ut till trikkstationen imorse...



På den digitala tavlan stog det att trikk nr 12 skulle komma om 2 minuter och nr 13 om 3 minuter. Najs, jag kan ta vilken som upp till Storo och där byta till buss 23 som tar mig till CC Vest klockan 9:25.

De digitala tidtabellerna kan man inte helt lita på så när det efter 2 minuter fortfarande stog att det var 2 minuter till trikk 12 skulle komma var jag fortfarande lugn. Men när det hade gått 10 minuter och det fortfarande stog 2 minuter och ingen av de andra trikkarnas tider heller hade ändrats började jag bli lite nervös... Det tar bara 4 minuter till Storo med trikk och ca 15 minuter att gå. Hade jag gått på en gång hade jag hunnit upp till min buss. Grejen är att det är uppförsbacke hela vägen och jag vill inte bli svettig innan jobbet som ni kanske förstår...

Trikken kom i alla fall tillslut, det hade blivit nått fel på trikk 12 så den blockerade vägen för alla de andra stackrarna med. Jag anlände till Storo 2 minuter efter min buss gått, oflax!! Det var bara att sätta sig och vänta på nästa 23-buss som går 9:40. Det tar 21 minuter att åka till mitt jobb... 1 minut försent är väl kanske inte hela världen egentligen men nu var det så att jag fått ett mess av min chef Lillian att hon skulle bli 20 minuter försenad. Alltså, ingen på plats för att öppna klockan prick 10. Lillian fick helt enkelt ringa till informationen och berätta att jag var på ingång.

"Uten trikken stopper Oslo" sägs det, och nog stämde det för mig idag! =P

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Åtminstone centrum och delar av vestkanten i Oslo är beroende av trikken. ;D

Trevligt med en liten inblick hemifrån!!

2009-07-31 @ 16:24:08
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0