Kesoplättar

Var in på Carros blogg och vart frestad att göra kesoplättar...
KESOPLÄTTAR
(2 portioner)
Du behöver:
1 liten burk keso (250 gram)
2 ägg
3 msk dinkelmjöl
lite salt
Om man vill:
Äpple och kanel
Hallon
Blåbär
Annat gott! =)
Gör såhär:
Mixa ihop ingredienserna, det gör inget om det är lite "kesoklumpar" kvar.
Jag använde stavmixern så jag hade inga klumpar.
Jag tillsatte även ett rivet äpple och kanel i min smet.
Stek på svag värme (oops, jag hade lite för hög).
Servera med frukt och/eller grädde/créme fraiche, halvnorsk som jag är så åt jag rømme till! =)
Faktiskt riktigt goda!!! =)

Kommentarer
Postat av: Nette

Det där lät smarrigt o nyttigt=) Måste jag prova nån gång.

2009-06-11 @ 09:13:09
URL: http://nettevw.blogg.se/
Postat av: coccoline

mm det det där lät spännande!

2009-06-11 @ 09:22:02
URL: http://coccoline.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh såna där åt jag jämt förr men har helt glömt det! :) Jag brukade ha bacon eller skinka i mina och äta dom som en måltid liksom, gött :)



Självklart ska du komma å se lägenheten :D

Och jag måste ta mig till Oslo.. kan tänka mig att det är superfint på sommaren!

2009-06-11 @ 21:17:02
Postat av: Kenneth

Så där såg det ut i min toalett imorse!

2009-06-11 @ 22:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0