Varför?!

Varför kommer man "alltid" försent när man har god tid på sig?!



Jag var på jobbet klockan 9:20 idag, jag började egentligen 9... Hur sjutton lyckades jag med detta då? Jag som i mitt förra inlägg skröt om all tid jag hade på mig!

Jo, såhär var det:
Går till trikkhållplatsen och där får jag vänta i 8 minuter, gentligen är det max 5 minuters väntetid men det är lördag och då är det lite mindre kollektivtrafik på vägarna. Åker några hållplatser till jag kommer till Storo. Där kliver jag av och går över vägen och till busshållplatsen där buss 23 mot Lysaker går. Där märker jag att den bussen jag skulle ha tatt har redan åkt och nästa går 8:55. Det tar ca 20 minuter till mitt jobb med den bussen. Snabbt som attan vänder jag tillbaka till trikkstationen och väntar 2 minuter till trikk 13 kommer. Den går hela vägen till mitt jobb men den åker en omväg. Jag hoppar av på nationaltheatret och kliver där på buss 31 som är snabbare än trikken trots att jag måste gå ca 3 minuter för att komma till CC Vest.

Så 20 minuter efter sentret öppnat, öppnade jag pytt og panne.

Bättre sent än aldrig eller vad säger man?! =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0