Korvpaj!

Nu sitter jag här och äter min paj! Mmmumms! =)
Slänger in hur jag gjorde plus nån bild så ni frestas riktigt...
KORVPAJ
(1 paj)
Du behöver:
3 dl dinkelmjöl
150 g smör
3 msk vatten
Korv
1 purjolök
½ paprika
4 champinjoner
2 tomater
Ost
Peppar
2 ägg
2-3 dl grädde
Gör såhär:
Gör pajdegen utav mjölet, smöret och vattnet.
Låt degen vila i kylskåpet ca 30 minuter. (Det hade jag inte tid med idag... =P)
Tryck ut degen i pajformen, nagga med en gaffel och förgrädda pajdegen i ca 5 minuter.
Stek lök, korv, paprika och champinjoner.
Blanda ihop ägg, grädde och ost. Peppra väl.
I med korvblandningen + tomaterna i pajen, häll över redningen.
In i ugnen ca 15 minuter på 200 grader.
ÄÄÄÄÄÄÄT! =)

Kommentarer
Postat av: spiderchick

då ska jag prova hägendaz också =)

2009-03-06 @ 20:56:13
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Mikaela

va söt du är=) du har ju så fint hår=) va god pajen såg ut!

2009-03-06 @ 23:01:47
URL: http://mikaelac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0