Stress!

Lite stress är bra för kroppen men nu på morgonen vart det lite för mycket...

Vaknade i god tid och blev klar enligt schemat så jag hann både ta fram kyckling tills ikväll, började pcka träningsväskan och gick på Narvesen (pressbyrån) och köpte nytt busskort.
Men när jag skulle byta till min andra buss som skulle ha kommit om ca 4 minuter så hade den redan åkt. Jag hatar när det blir så. Självklart hade trikken också redan åkt så jag fick gott vänta på nästa buss som i alla fall inte var försenad. Å det var tur för är den sen så kommer jag försent till jobbet. Idag kan tilläggas att jag öppnade själv idag plus att jag skulle göra "torsdagsrutinerna" dvs. skriva ut rapporter, faxa till huvudkontoret samt göra några uppdateringar. Detta hade jag tänkt göra innan jag öppnade men det sket juh sig eftersom jag missade den tidiga bussen.

När jag kom till CC Vest, prick klockan 10 så var det självklart en hel del kunder här. Det brukar det aldrig vara så tidigt, första timmen brukar vara lugn. Men idag när jag var lite stressad, torsdagsrapporten måste nämligen vara infaxad före klockan 11, så var det självklart en hel drös med kunder. Jag märker också att vi hade ett avvik på nästan 600 kronor igår så då måsta jag ta reda på varför innan jag kunde skriva ut rapporten. Det var som tur var ett lätt problem, kassa nummer 2 var oräknad och där var det nästan 600 kr för lite. TUR DET!! Mitt i allt rapporterande så låste sig såklart kassan också, 2 gånger. Slutade med att jag fick starta om hela datorn för andra gången idag... Suck!

Jag lyckades fixa alla rutiner och nu äntligen kan jag försöka varva ner lite. Nu har det självklart också lugnat ner sig med kunder eftersom jag har tid med dem... Varför är det alltid så?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0