Aj löv maj jobb!

Åh shit vilken dag!! =D =D =D



Klockan 12 idag så hängde jag in min jacka på Smageriet för första gången någonsin. Jag fick ett förkläde och ett skylt, "under oppläring", hehehe... Först var det lite snabbintroduktion av kassan som är av typen old style. No more fancy pekskärmar, nu är det old school som gäller. Går lika fint för mig!

Fick lära mig en massa om färgad frosting (smörkräm), glitterspray, strössel, färgpasta, marsipan och annat som gör bakning mer färgrann eftersom att en av leverantörerna precis anlänt med en massa nya sånna grejer. Sen fick jag lära mig att väga och prissätta thé och kaffe på lösvikt. Jag fick lära mig mala kaffebönor, det finns ungerfär femhundraåttiotre olika sätt att göra det på... =P Sen fick jag lära mig kaffemaskinen, herregud vem trodde att skumma mjölk var så avancerat?! Det ska vara skummigt men inte bubbligt, rätt mängd, rätt gradantal osv. OMG!!! Å sen ska det vara stor eller liten mugg, dubbel eller enkel espresso, vanlig mjölk eller soja? =O Jag tror jag börjar få till det nu, men beställ för sjutton inte en capuccino av mig än!

Varumottagning, prismärkning, uppställning av varor, en massa chokladförsäljning, ljusbindning, soptömning och städning har också ingått i dagens uppgifter.

Jag jobbade först tillsammans med min chef, Kirsti, och Tone, vars jobb det är jag ska få. Jag gillar båda skarpt! Senare kom även Kine, som inte är en extraarbetare men heller inte jobbar fullt, ca 3 dagar i veckan. En riktigt söt tjej! Vi kom bra överrens från första stund, hon var himlarns trevlig!

När klockan bev 7 så hade jag lika gärna kunnat jobba några timmar till men min arbetsdag var över. Det var med ett leende på läpparna som jag lämnade CC Vest och hoppade på 23 bussen som tar mig hem. Jag längtar tills imorgon och det ska bli spännande att träffa ännu en medarbetare då. Det här kommer att bli skitbra, det känner jag på mig! =)



YEY!!


Kommentarer
Postat av: Sara

vad härligt det låter Madde!

härligt att du trivs! är säker på att du kommer göra ett toppenjobb! :)

2010-02-11 @ 23:58:14
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: mamma

Låter hur roligt som helst,butiken verkar så inspererande och kreativ,där kommer du att trivas.Lycka till älskade unge.

2010-02-12 @ 08:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0