Underbara dag!

Klockan är inte ens 11 och jag har ändå hunnit med en timmes promenad och en god frukost, det här är bästa söndagen på länge! =)



Jag sitter här i min underbara soffa Kent och njuter av en kopp med gott té, känner mig alldeles avslappnad och väldigt nöjd med starten på den här dagen. Som ni ser på bilden så är det strålande solsken ute, termometern står på 10 grader men innan solen nådde dit var det 4.

Jag vaknade såklart tidigt idag, det gör man juh alltid när man är ledig och kan sova hur länge som man vill... Fast jag klagar egentligen inte, det är skönt att ta vara på dagen. Jag låg i vart fall och drog mig i sängen till klockan var 9 sedan drack jag en kaffe och drog på mig promenadkläderna och slängde mig ut i finvädret. Med musik poppandes i öronen spatserade jag i vanlig ordning mot Frognerparken men tog en liten detour ut efter stora vägen eftersom jag kände för att ta en längre promenad än vad jag brukar. Sånna ska man enbart ta när man har god tid på sig har jag lärt mig, annars kan man bli fruktansvärt stressad när man inser att man börjar jobba om en timme och inte har en aning om vart man befinner sig.... ;)
Min omväg vart i alla fall perfekt och promenaden blev nästintil på minuten en timme lång. Med kurrande mage lagade jag mig en god frukost och nu känner jag mig bara så otroligt nöjd. Med allt! Med mig själv, med mitt liv, med hösten! Jag insåg någonstans där ute i den kindbitande kylan att jag verkligen gillar hösten. På hösten tar jag alltid tag i mig själv och ordnar upp allt jag "ställt till med" under sommaren då man lever mer för dagen och skiter lite i allt annat. Jag tycker det är otroligt skönt det med men jag mår bäst av att ha det strukturerat och bestämt i mitt liv.

Jäklarns vad filosoferande jag blev i det här inlägget då... 


Kommentarer
Postat av: mamma

Låter så underbart,tänk att ha så fina promenadstråk som du har i Oslo, Frognerparken där är bara så vackert.Hösten är en härlig tid att ta tag i sig själv och det vet jag att du kan min älskade dotter.

2010-11-07 @ 14:13:07
Postat av: Anonym

gilla

2010-11-08 @ 08:40:01
URL: http://coccoline.blogg.se/
Postat av: KArin

ok Madde jag var älskar green gate muggarna du har!! Oh my, och du verkar ha hela serien?!

2010-11-08 @ 15:53:17
URL: http://accordingtokarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0