Namnproblem...

I veckan så fick jag ett nytt visakort eftersom mitt gamla börjat strejka...

Jag heter tydligen inte Madeleine längre... ;)

Grejen är att i Norge har man bara 2 namn, jag har 3. Det har redan gett mig några problem hittills. När jag registrerade mig skrev jag att jag hette Åsa Maria Madeleine, vilket jag gör. Men eftersom man bara har 2 namn här och det första alltid är tilltalsnamnet så tog de bort mitt sista "mellannamn", som faktiskt är mitt tilltalsnamn. Så i Norge är jag folkbokförd som Åsa Maria.

När jag skulle anställas på Pytt og Panne så var min chef tvungen faxa in en bild på mitt pass så att jag inte "använde min tvillingsysters norska id". HAHA! Sen när jag skulle hämta ut min deposition när jag flyttade från Torshov så var kassörskan väldigt skeptisk på att ge mig mina pengar eftersom att namnen inte stämde.
En annan grej är att på baksidan av kontokortet så är det ett id-kort. Kan jag åka fast för falskleg nu?! Det vore juh en aaaaning tråkigt...
Snygg bild va? Den är 7 år gammal... =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0