Min anchor...

No more plåster!

Min anchor!

Det där plastplåstret som jag skulle ha på i 5 dagar ramlade så fint av igår, helt av sig själv. Anledningen är att min kropp inte alls har lust att ha en metallplatta under huden och har skickat flera liter vatten till brottsplattsen... Okej då, inte flera liter... ;) Men det tränger konstant fram vatten ur piercingen så ett plåster sitter inte längre än några timmar. Jag tror att ett sår, som det juh faktiskt är, läker bäst när det luftas. Så igår och idag har jag "bara" haft plåster på när jag är på jobbet. Som rengöring har jag fått en antibakteriell saltvattenspray, och just saltvatten hjälper kroppen att rengöra och dra ur onödig vätska. Så än behöver jag nog inte oroa mig.
Förutom att det läcker vatten ur min anchor så är den jättefin, liiite lite svullen men inte alls röd. Det spänner lite i den ibland men den gör inte ont. Jag har klarat mig ifrån att slå i den och när jag har kommit åt den har det inte heller gjort ont. Hoppas nu att den fortsätter läka fint!

Sluta läcka, fortsätt läka!! ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

fin :D

2011-05-31 @ 23:34:44
URL: http://soevelinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0