Uppdatering!

Tänkte ge en en liten update om hur det går med mitt gi-ätande...

De senaste 2 dagarna har jag varit väldigt trött och knappt haft nån ork. Sedan har jag också haft grym träningsvärk efter Kattis och mitt styrkepass i måndags. Egentligen ska man inte träna annat än lågintensiv träning (promenader, lättare jogging, yoga etc...) de första 2 veckorna. Det struntade vi i och det fick vi tillbaka rejält! Idag känner jag att orken börjar komma tillbaka och att kroppen mår bättre..
-
Viktmässigt så går det nedåt. Jag vet att man egentligen bara ska väga sig 1-2 gånger i veckan men jag hoppar glatt upp på vågen varje morgon. Det är juh så spännande och se om det hänt nått. Igår hade både jag och Kattis gått upp lite, kan det ha varit den goda grillmaten från i helgen som spökade, vi frossade kanske lite för mycket mat då.. ;) Idag var det i alla fall minus från gårdagen igen så nu är jag back on track igen.
-
Egentligen tycker inte jag att siffrorna som vågen visar säger så mycket, jag tycker det är roligare att jämföra hur kläderna sitter eller hur uppsväld jag är. Eller rättare sagt INTE är, sedan jag uteslutit de flesta kolhydrater ur min kost, och den största tjuven mot min mage tror jag är mjöl, så är jag inte alls uppsvälld längre. Kände mig ofta uppblåst och att "ballongmage-syndromet" drabbade mig förut.
-
Jag har juh käkat gi förr och det är ingen hemlighet att min kropp, min metabolism, gillar den maten. Min kropp svarar otroligt bra på maten och jag tycker det är gott och lätt! Ja, det är lätt att käka lågkolydratdiet! Igår såg min matdag ut såhär:
Frukost: Omelett på 2 ägg och en skvätt standardmjölk med bacon och stekt tomat
Mellis: En baby bell ost
Lunch: Baconlindad kyckling och grönsaker i ugn
Mellis: Ett ägg och några skivor skinka
Middag: Ugnsstekt aubergine med köttfärsröra
Plus endel kaffe och thé! ;)
Ugnsbakad aubergine från boken
GI DAG FÖR DAG
(Ola Lauritzson & Ulrika Davidsson)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0