Fredagsmorgon

Vid tredje väckningsförsöket fick Pennie upp mig ur sängen... ;)

Då var klockan strax efter 8, första försöket var klockan 6 och sedan vid 7. Jag hade inte sån vidare lust att gå upp så tidigt idag... Min lilla morgonpigga prinsessa.. ♥ 
Väl uppe så var det bara att slänga på som lite kläder, dricka en kopp kffe och bege sig ut i skogen på morgonpromenad. När man går i skogen så kan Pennie springa löst och det tycker hon såklart är jättekul. Idag var hon dock väldigt lugn. Nästan hela tiden gick hon exemplariskt och lugnt bredvid oss. Inga tokskutt denna morgon.


Mamma, pappa och Pennie

Hemma blev det lite kottkastning innan vi begav oss in i värmen. Tydligen så smakar kottar väldigt gott för lillfröken vill väldigt gärna ta med dem in och ligga och gnaga sönder dem. Inte så populärt av oss andra här i huset... 


Kottälskaren!

Frukosten idag blev en riktigt lyxig variant. Jag mosade ihop en banan, ett ägg, kanel och kardemumma och stekte det. Resultatet blev en riktigt lyckad bananomelett! Till den åt jag vaniljkesam (importerad från Norge), jordgubbar och en halv grape! Det var supergott!!


Bananomelett med tillbehör

Om en par timmar ska vi bege oss mot Hamra. Där ska vi hälsa på Pennies uppfödare Sussi, vi ska ju låna hem lilla chokladpojken Chino på prov i några dagar. Självklart ska Pennsan få leka lite med brorsan Sigge och de andra voffsingarna där också. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0