PT-pass nr 7

Jag skrev fel! I tisdags var det PT-pass nummer 7 som ägde rum!!

Som bestämt så mötte jag upp Åse Line kl 17:30.
Vi startade med benböj utan extra vikter. Det gick bra så vi lastade på så det blev 40 kilo. Mellan de 3 omgångarna så körde jag axlar med hjälp av hantlar. 

Vi fortsatte med breda latsdrag, här hade vi först 30 sen 35 kilos belastning har jag för mig. Andra övningen i det här setet var en benkompination. Jag fick börja med att hoppa så långt fram jag kunde, landa djupt och hoppa igen, ca 15-20 stycken. Sen fick jag med en bulgarian bag på mina axlar ta djupa kliv åt sidan, ca 8 åt höger för att sen vända och ta 8 på andra benet. Sista benövningen var att med bagen på axlarna köra utfall. Pulshöjare och jobbigt kan jag lova!

Bulgarian bag

Vi fortsatte till bänkpressen. Där körde vi 4 omgångar med 3 omgångar mage emellan. Magövningan var enkel. Ligg ner på bänken och skjut upp benen mot taket, bromsa på tillbakavägen.

Sen körde vi lite crossfit inspirerad träning igen, sist vi gjorde det var det galet jobbigt, det var det även denna gång... I 30 sek skulle jag slå stora rep ner i golvet (som de gör på biggest loser), nästa 30 skulle jag göra benböj med en pilatesboll i armarna och sista 30 burpees på en tjock matta. 3 omgångar körde vi och jag trodde jag skulle få andnöd alla 3!! Svetten rann och jag låg och kved som en liten bebis. Och tro inte att vi var färdig, Åse Line hade en till omgång på g. Då skulle jag köra armhävningar i 30 sekunder, magrotation genom att kasta en medicinboll in i väggen i 30 och "tapp:a" med tårna på en steppbräda i 30. Detta gjorda jag 2 gånger och det var inte alls lika jobbigt men fortfarande tungt. 

Rep

Mina ben skakade som asplöv och jag vet inte hur många liter vatten jag bäljde i mig efteråt. Känslan man får efter ett hårt träningspass är trots utmattningen obetalbar. Jag älskar den! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0