PT-pass nr 8

Igår tränade jag alltså mitt åttonde PT-pass...

Vi började med marklyft, värmde upp med en runda med 25 kilo. Sedan la vi till 10 kilo till och körde 3 set med 35 kilo. Imellan körde jag tre omgångar med axlar. 4 kilo denna gång, ett kilo mer än vad vi brukar och det kändes. 

Vi gick vidare och första övningen var latsdrag, 35 kilo på första och 45 på de andra två seten. Andra övningen var att med 20 kilo på axlarna kliva upp på en bänk. Sista övningen i setet var en rump- och ländryggsövning. Man ligger ner på en bänk med höftkammen utanför bänken. Sen sträcker man benen rätt ut för att sedan dra in dem mot magen, ungefär som när man simmar. 3 omgånger med det här setet körde vi.

Sedan blev det dags för några övningar på TRX-banden. Först en planka/tricepsövning. Jag hängde snett frammåt med ordentligt spänd mage. Sen så skulle jag, genom att enbart röra armarna, dra mig upp och ner, tricepspress.
Övning nr 2 var utfall fast med det andra benet farmåt istället för bakåt.
Tredje var en magövning där jag stog med böjda ben och lutade mig lite bakåt. Jag höll i med den ena handen och med den andra armen skulle jag "toucha" så högt upp på bandet som jag kunde och sedan ner i golvet. Där tränade man ben, mage, armar och ja, hela kroppen faktiskt! ;)
Den avslutande övningen var armhävningar i trx-banden. det var jobbigt och svårt och jag ramlade ner på knäna en gång. Men det gick bra!

Vi lastade på lite fler vikter på många övningar igår och det är kul att jag blir starkare. Imorgon är det dags för ännu ett pass, jag har juh inte så många dagar kvar i Oslo nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0