Gymmet

Morgonpromenaden gav mig blodad tand...

Först hade jag superenergi på jobbet. Vi fick en liiiten pall med varor men det räckte för att ge mig inspiration. Fixade och donade vilket gjorde att dagen gick jättefort. 

På matbutiken Meny, som ligger på centret där jag jobbar, har dem tilbud (extrapris) på naturdiets bars. Egentligen så brukar jag inte äta sånna men jag har kommit på en sak. Jag är en riktig chokladgalning och när suget sätter in är det faktiskt bättre att äta en sån här som ger ca 200 kcal PLUS proteiner och fibrer som mättar istället för att trycka 5-10 chokladbitar som ger ca 200-500 kcal och antagligen gör att jag vill ha mer. Jag smakade den med kokos-smak idag och den var riktigt mumsig. Lite krispig och god och jag vart mätt av den.


Faktiskt riktigt god!!

När jag kom hem varvade jag ner lite i soffan innan jag drog till gymmet. Hade sånt härligt träningssug i kroppen så det blev 1½ timme där. Körde först lite uppvärming i 15 minuter på crosstrainern, fortsatte med styrka på överkroppen. Mage, rygg, bröst och armar fick sig en ordentlig genomkörare. Avslutade med 20 minuter till på crosstrainern. UNDERBART var det!! 

Uppvärminingen!


Avslutningscardion!

Det är så bra med de där maskinerna är att man ser tid, kilometer, kalorier mm. Det gör att man blir superpeppad. Många gånger har jag tänkt köra ett visst antal minuter men när jag kommit dit så har det varit så nära ett jämnt antal kalorier eller 5 kilometer vilket gör att man kör ett tag till. Den där kokosbaren brände jag i alla fall bort lätt... ;)

Jag träffade en kille jag spelade teater med förut på gymmet. Det är alltid skoj att träffa nån man känner och prata lite emellan muskelbyggningen.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0