Morgonpromenad

Imorse ringde klockan 06:15...

Det är dags att sätta igång med morgonpromenaderna igen och idag var startdagen. Förkylningen är det inte mycket kvar av så nu har jag absolut inget att skylla på. Jag hoppade i mitt ullunderställ och startade kaffebryggaren. Tog en titt på termometern, -8,8 grader. Jag kan juh berätta att det är en mycket mer bitande kyla här nere i Oslo än vad det är hemma i Ljusdal, så jag tog på mig en tunnare fleecetröja också. Innan jag begav mig drack jag en greendrink och koppen med kaffe sen var det bara att låta apostlahästarna arbeta. Med spotify i öronen så pinnade jag på riktigt bra, 50 minuter blev slutresultatet.


Ullunderställ och strumpor från Kari Traa på!!

När jag kom hem orkade jag till och med koka ägg, så det blev bland annat en äggmacka till frukost. Jag åt alltid äggmacka förut, till frukost, mellanmål, middag, ja heeela tiden. Det blev att jag tröttnade lite på det men det är underskattat, helt klart! 

Äggmacka, grape, smoothie och grönt tranbärte!

Nu är det snart dags att gå till bussen som tar mig till jobbet. 4 minuter tar det att åka buss till mitt jobb, 5 minuter ca att gå till busshållplatsen plus att jag alltid går så jag har 5 min extra eftersom bussarna är dåliga på att hålla tiderna. Jag hatar när bussarna åker fast de är 3-5 minuter för tidiga. Jag kan också åka trikk, den går alldeles utanför min dörr. Det tar 8 minuter och sen ca 3-4 min promenad ner till CC Vest. Men trikkarna är nästan alltid försenade så dem litar jag inte ett dugg på.

HA EN BRA DAG!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0