Morgonpromenix

Startade dagen med att kolla min vilopuls..

Såhär står det på pulsklocka.nu:

Den puls man brukar ha på morgonen när man vaknar eller när man har vilat och är riktigt avkopplad, kallas vilopuls. Ett av de bästa måtten på hur god kondition man har är just vilopulsen. Har man en normal kondition bör vilopulsen ligga på omkring 60 (genomsnittet i sverige är ca 70-75). Ska det kallas att man har en bra kondition så bör ens vilopuls ligga på runt 50 (tävlingsidrottare, tex löpare, orienterare, längskiddåkare, kan ha en vilopuls på 30-40

Min är 53! Yey!! =)

Hoppade upp ur sängen,och drog med mig Pernilla och Shira på morgonpromenad även idag. Jag hade på mig min pulsklocka och det är så himla kul när man kommer hem och får koppla in den i datorn och se vad man egentligen haft för sig...





Nu intas det lite frukost, supersmoothie och en halv grape. Om cirkus en timme ska jag bege mig mot jobbet och veckans näst sista arbetspass! =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad har du för pulsklocka? Jag vill också ha :)

2012-02-17 @ 10:27:18
URL: http://saramariatherese.devote.se
Postat av: Madde

Jag har en garmin forerunner, den är bra men dyr. Skulle jag köpa en nu skulle jag antagligen köpt en billigare variant. =)

2012-02-17 @ 19:04:37
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0