Träningskläderna

Jag invigde juh de nyinköpta träningskläderna igår!



Linnet är galet skönt!! Träningsbhn är lite tajt men av erfarenhet så vet jag att efter några omgångar i tvätten så kommer den sitta perfekt för att sen efter några till inte alls vara så bra längre. =P

Jag verkligen älskar att träna i bra kläder som sitter där dem ska och håller formen. Jag hatar byxor som åker ner och linnen och tröjor som åker upp. Då koncentrerar jag mig mer på det än själva träningen. 

Jag älskar också den där bilden för jag ser så smal ut! Jag har tränat regelbundet och mer än vad de flesta gör i flera år. Men nu har jag även tagit tag ordentligt i kosten. Egentligen kan jag äta det mesta utan att lägga på mig på tack vare träningen men nu kände jag för att gå ner några kilon inför sommaren och har stramat till matreglerna. Jag skulle aldrig någonsin kunna svälta mig själv. Dels skulle jag må så otroligt dåligt och dels för att jag blir ett monster utan mat. Jag är galet grinig när jag är hungrig. Så nu äter jag 5-6 NYTTIGA måltider om dagen, jag har också kuttat ner på kolhydraterna eftersom jag då lättare går ner.

En matdag i mitt liv ser ut ungefär såhär:
Till frukost blir det oftast supersmoothie fullproppad med proteiner och bär samt en halv grape, ibland även en knäckemacka till. Frukosten kan också bestå av gröt eller fil. Går jag morgonpromenad så brukar jag dricka en greendrink först, den består av äppeljuice, vatten, citron, nyttiga oljor, aloe vera juice och vetegräs.


Naturell yoghurt med kiwi, dinkelflakes och nötter


Runt 11 tiden brukar jag ta några nötter eller en liten clementin.
Lunchen kan vara en sallad med t.ex. räkor och ägg, omelett, makrill med keso och haricot verts eller rester från gårdagens middag. Jag har ALLTID mycket grönsaker till. 


Tonfisksallad!

Runt 4-5 tiden brukar jag käka en halv burk vanijekesam och en dl blåbär. Vaniljkvargen här i Norge är så oerhört god. Jag försöker att föräta mig på den nu så jag inte ska sakna den så mycket i Sverige...
Runt halv 6-7 tiden tränar jag och efter träning brukar jag dricka en proteindrink och äta en frukt. Blodapelsin är favoriten just nu! 


Blodapelsin!

När jag kommer hem blir det en lättre middag. Keso med rökt skinka eller kalkon är supergott. Om jag inte tränat brukar det bli en mer rejäl och vällagad middag. Kyckling med blomkålmos, stekta squashskivor och cashewnötter är sååååå gott!!! =)


Kycklingsoppa!

Sen så är det bara så att jag älskar mat, choklad och vin så en dag i veckan får jag äta vad jag vill. Ibland blir det två dagar men det gör inte så mycket för jag brukar inte sätta i mig så mycket onyttigt fast jag har "ätardagar". Den här veckan blev det två, semla på måndag och chokladtryfflar, lakris och vin igår. Det överlever jag! =)


Det här är livskvalité för mig, god mat och dryck på helgen!

Kommentarer
Postat av: Lina

SNYGGO! Vad kul det är att läsa din blogg nu, blir peppad själv :)

2012-02-20 @ 08:15:59
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: C1

Önskar jag vore lika duktig som du! Men blir pepp av att läsa, så fortsätt skriv om träning och mat, så kanske jag lär mig lite av dig! :)

2012-02-20 @ 17:57:16
Postat av: Madde

Tack tjejer!! =) =) =)

2012-02-20 @ 21:09:55
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0