Träningsvärk

Känningen av träningsvärk som jag kände i morse var en fis i rymden...

Nu har det tunga artilleriet satt in. Det började på jobbet, jag kände att det blev svårare och svårare att bocka mig ner för varje timme som gick. Efter lunchen, när jag suttit ner i 15-20 minuter så var jag stel. Innan klockan slagit 5 så började jag också känna mig stel i axlar och rygg. Nu får jag ta sats så fort jag ska resa mig. Bröst, rygg, axlar och mage är stela trots en varm dusch. Det är härligt att känna att kroppen har fått arbeta ordentligt! =)
Idag blev det alltså en vilodag, man får inte glömma att det är under sånna som kroppen återhämtar sig och bygger muskler, så bygg kära kropp, bygg!!

Eftersom att jag gillar att berätta för er vad jag äter så ska ni få se vad jag mumsade på till middag idag. Det blev korvgryta à la Amalienborg.


Det ser kanske inte världsaptitligt ut men gott, det är det!

Vad som är i? Röd paprika, champinjoner, squash, rödlök, bacon, chorizo, falukorv, tomatsås och fetaost. Falukorv är väl ingen favorit hos mig så jag var lite kräsen och petade bort dem.

Kommentarer
Postat av: matilda

Hej, hittade in hos dig genom din kommentar på min blogg.



Träningsvärk is the shit:) Underbart för att man vet att man tränat hårt, hemskt för att det gör så ont!



Ha en fin torsdag.

//Matilda

2012-03-01 @ 07:05:52
URL: http://underbartliv.blogg.se/
Postat av: Emma

men vad härligt med träningsvärk!! Den bästa känslan EVER!! och så glad att jag tittade in till dej idag, inspirationen till att ladda för kvällens träning, kom som ett brev på posten!! Tack :)

2012-03-01 @ 08:41:01
URL: http://tussilagoo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0